Uratähtäin – blogi opiskelijoille

17 loka

Opiskelijatoiminnan 30-vuotisjuhlahumua

Perjantaina 11.10.2019 vietettiin Agronomiliiton opiskelijatoiminnan 30-vuotisjuhlia. Tässä blogitekstissä palataan fiilistelemään illan tunnelmia!

8 loka

Opiskelijat kokoustavat

Agronomiliiton opiskelijatoiminta viettää tänä vuonna 30-vuotisjuhlavuottaan. Opiskelijat järjestävät tapahtumia ja ajavat ainejärjestöjensä asioita, mutta millaista toiminta on käytännössä?

2 loka

Vain hallituselämää

Agronomiliiton hallituksen opiskelijaedustaja on kuluneen vuoden ajan saanut valmistella Akavan ilmastonmuutoskannanottoa, tehdä päätöksiä 6000 jäsenen parhaaksi, nukkua Juha Tapion kanssa samassa sängyssä (eri aikaan), olla työhaastattelussa rekrytoivana osapuolena ja googlettaa salaa tuntemattomia lyhenteitä kesken kokouksen. Tätäkö se hallituselämä on?

18 syys

30 vuotta helmeä opiskelijatoimintaa!

Tervetuloa juhlistamaan kanssamme Agronomiliiton opiskelijatoiminnan 30-vuotista taivalta!

9 syys

Kesätöissä 2019

Kesän kuumuus on vähitellen vaihtunut syksyisempiin säihin ja opiskelijatkin ovat palanneet kesälaitumilta opintojen pariin. Mitä eri alojen opiskelijat sitten tekivät kesällä? Seuraavista kesätyötarinoista voit saada inspiraatiota tuleviin kesätöihin ja siihen, mistä sellaisia oikein löytää. Kannattaa lukea myös aiempien vuosien kesätyöhaastattelut!

27 elo

Agronomiliitto mukana fuksisyksyn tapahtumissa

Hei vuoden 2019 fuksit, tervetuloa Agronomiliiton fuksi-iltoihin Helsinkiin ja Kuopioon!

3 touko

Kuohuva ja munkit maistuivat Vappuna!

Vappua juhlittiin Helsingissä Kaisaniemen kentällä ja Kuopiossa Retikan huoneella kuplivan ja munkkien kera

25 huhti

Perinteinen munanmetsästys Kuopiossa 16.-17.4.

Kun pääsiäinen lähestyy, pääsiäispupu loikkii yliopistolle piilottelemaan pääsiäismunia Agronomiliiton opiskelijajäsenten iloksi. Tänäkin vuonna pupu saapui piilottamaan yhteensä 10 munaa – viisi tiistaina ja viisi keskiviikkona. Pupu aloitti salaiset touhunsa jo aikaisin aamusta, kun Retikkalaiset olivat vielä kodeissansa nukkumassa.

9 huhti
28 maalis

Kuopion Urapäivä

Agronomiliitto järjesti 21.3.2019 yhdessä Retikan kanssa urapäivän Itä-Suomen yliopiston Kuopion kampuksella. Päivä sisälsi monenlaista toimintaa, josta kukin osallistuja sai valita itseään kiinnostavat ohjelmanumerot.

14 maalis

Agronomiliitto AOVAssa

Uusi vuosi, uudet tuulet ja uudet edustajakaudet. Näin myös starttasi minun edustajakauteni Akavan opiskelijoiden valtuuskunnassa helmikuussa pidetyssä AOVAn ensimmäisessä seminaarissa.

25 helmi

Ystävänpäivän rusettiluistelu

Jo perinteeksi muodostunut rusettiluistelu Helsingissä Rautatientorilla järjestettiin tänä vuonna Ystävänpäivänä.

14 helmi

Opiskelijavaliokunta merellä

Opiskelijavaliokunnan seminaariristeilyllä suunniteltiin Agronomiliiton opiskelijatoiminnan 30-vuotisjuhlia, Uratähtäin-blogia ja ryhmäydyttiin

10 joulu

Kannattaako edes yrittää – opiskelu ja erilaiset yritysmuodot

Oman yrityksen perustaminen on potentiaalinen vaihtoehto lisätulojen ansaitsemiselle. Juuri omalle liikeidealle sopivan yritysmuodon valitsemisella voi varmistaa, että toiminta pysyy halutulla skaalalla ja riskejä on vain sen verran, kun niitä haluaa ottaa.

26 marras
20 marras

Vinkit onnistuneeseen työhakemukseen

Mitä työhakemukseen oikeastaan tulisi kirjoittaa? Tässä kirjoituksessa avataan työhakemuksen kirjoittamisen saloja.

22 loka

Agronomiliiton opiskelijajäsentapahtuma 2018: Menestystarinoita – motivaatiolla mestariksi

Perjantaina 12.10. järjestettiin Agronomiliitolla tapahtuma ”Menestystarinoita – motivaatiolla mestariksi”. Kyseessä oli jokavuotinen opiskelijavaliokunnan järjestämä tapahtuma, jota olimme valiokunnassa suunnitelleet jo viime keväästä.

15 loka

Avattu CV

Tässä kirjoituksessa avataan malli CV:n avulla ansioluettelon kirjoittamisen saloja. Voit käyttää malli CV:tä apuna, kunhan muistat tehdä omasta CV:stäsi sinun näköisesi.

28 syys

Työkokemukseni ulkomailla: maidon jalostusta ja juuston valmistusta Alpeilla

Olen työskennellyt Alpeilla viisi kesää kahdessa eri paikassa, ja kokemukseni maidon jalostuksesta ja juuston valmistuksesta on korvaamaton.

16 syys

Uskallatko yrittää?

Agronomiliiton opiskelijavaliokunnan tapahtuma ”Menestystarinoita – motivaatiolla mestariksi” järjestetään 12.10 kello 18.00 alkaen Agronomitalossa. Tapahtuman teema on rohkeus ja motivaatio työelämässä. Haastattelin teemaan liittyen Baba Foodsin perustajia Tomer Hovavia sekä Ronit Hovav-Halosta.