Opiskelija, liity Agronomiliittoon

16.8.2021 10:39

Kesä 2021 alkaa olemaan pikkuhiljaa ohi, ja ajatukset alkavat monella siirtyä syksyä kohti. Ensiksi onnea myös Agronomiliiton puolesta opiskelijapaikan saaneille uusille opiskelijoille. Tässä tekstissä kerrotaan Agronomiliiton jäsenyydestä ja sen eduista. Jos harkitset Agronomiliiton jäseneksi liittymistä, niin tämä kannattaa lukea huolella läpi. Nykyisille opiskelijajäsenillemme tämä toimii hyvänä kertauksena jäsenyyden tuomista eduista.

Mikä on Agronomiliitto?

Agronomiliitto yhdistää koko ruokaketjun ammattilaiset. Liittoon kuuluu noin 6 000 maatalous-, elintarvike-, ravitsemus-, kotitalous- ja kuluttajatieteen sekä ympäristötieteiden asiantuntijaa. Agronomiliitto ajaa jäsentensä palkallisia, ammatillisia ja yhteiskunnallisia etuja yrittäen edistää alan ja sen asiantuntijoiden arvostusta sekä jäsenten yhteenkuuluvaisuutta.

Opiskelijajäsenet Agronomiliitossa

Opiskelijajäseniä Agronomiliitossa on noin 1 000, joka on suurin piirtein 1/6 liiton jäsenmäärästä. Opiskelijatoiminta on hyvin aktiivista. Sen painopisteet ovat työelämätietouden jakamisessa ja opiskelijoiden verkostoitumisen tukemisessa. Esimerkkejä opiskelijoille suunnatusta toiminnasta ovat CV-kuvaus, monipuoliset työelämään liittyvät seminaarit sekä uusille opiskelijoille järjestettävät fuksi-illat. Opiskelijoille suunnattua toimintaa pyörittävät jäsenpalvelupäällikkö apunaan opiskelijapromoottorit.

Opiskelijajäsenenä Agronomiliitossa saa myös mittavia jäsenetuja, jotka ovat pääpiirteittäin samat kuin valmistuneilla ja työelämässä olevilla liiton jäsenillä. Linkistä löydät kaikki edut, seuraavana muutama hyödyllinen nosto opiskelijoille:

• CV-klinikka, johon voi lähettää ilmaiseksi oman CV:n tarkistettavaksi
  • Stipendejä ja apurahoja
  • Palkkasuositukset opiskeluajan töihin
  • Lakimiespalveluita työelämä- ja yksityisasioissa
  • Oman alan työpaikkailmoituksia
  • Monia muita etuja, kuten vuokrattavia mökkejä Rukalla ja Levillä

Mitä tämä kaikki sitten maksaa?

Agronomiliiton jäsenyys maksaa opiskelijoille vain 15 e/vuosi. Opiskelijajäseneksi voit liittyä, jos opiskelualasi on seuraavien joukossa:

• elintarviketieteet
  • kotitalous- ja kuluttajatieteet
  • maataloustieteet
  • ravitsemustieteet
  • ympäristötieteet, soveltavat biotieteet tai näitä tieteenaloja läheisesti sivuavat alat

Olit sitten fuksi tai opiskelua jatkava, niin nyt on hyvä aika liittyä jäseneksi helposti ja nopeasti

TÄMÄN SÄHKÖISEN LOMAKKEEN AVULLA

Opiskelijavaliokunta Agronomiliitossa

Agronomiliitossa opiskelijoita edustaa opiskelijavaliokunta, johon kuuluu 11 eri ainejärjestön valitsemaa edustajaa. Valiokunnan tarkoituksena on tuoda liiton toimintaan opiskelijanäkemystä sekä ottaa tarvittaessa kantaa ajankohtaisiin opiskelijaedunvalvonnan kysymyksiin. Opiskelijavaliokunta toimii linkkinä opiskelijoiden, liiton ja yliopistojen välillä. Lisäksi opiskelijavaliokunta toteuttaa opiskelijoille jäsentapahtumia ja ylläpitää Uratähtäin-blogia. Opiskelijavaliokunnan kautta voi siis päästä oikeasti vaikuttamaan opiskelijoita koskeviin asioihin. Jos kiinnostuit, niin opiskelijavaliokunnasta vapautuu tänä vuonna seuraavien ainejärjestöjen paikat: Mentor-klubi, MMYL, Viri Lactis, Sampsa ja Vuorovaikeutus. Oma ainejärjestösi tiedottaa myöhemmin tarkemmin näiden paikkojen hakemisesta.

Opiskelijajäsenten on myös mahdollisuus päästä Agronomiliiton hallitukseen ja valtuustoon opiskelijajäseniksi, joissa he edustavat opiskelijoita ja tuovat päätöksentekoon opiskelijoiden näkökulmaa.  Näiden eri toimielinten kautta opiskelijat pääsevät tuomaan esille tärkeitä opiskelijoita koskevia asioita ja vaikuttamaan koko liiton toimintaan.

Lisätietoja Agronomiliiton opiskelijatoiminnasta löydät tämän linkin kautta.

Kirjoittaja: Opiskelijavaliokunnan puheenjohtaja Jenni Kivikko (Viri Lactis)

Lähetä kommentti