Urapalvelut - tukea työnhakuun ja uralle

Etsitkö työpaikkaa, mietitkö työpaikan vaihtoa tai nykyisessä työssä kehittymistä? Pohditko omien vahvuuksien tunnistamista ja niiden sanoittamista?

Henkilökohtaista palvelua

Liiton jäsenenä sinun on mahdollista saada henkilökohtaista uravalmennusta erilaisissa työelämän tilanteissa sekä tukea työnhakuun ja urasuunnitteluun liittyvissä asioissa. Lisäksi kommentoimme työnhakuasiakirjoja: CV:itä, hakemuskirjeitä ja LinkedIn profiileja niiden kehittämiseksi. Viereisestä valikosta pääset tutustumaan urapalveluihimme tarkemmin. Urapalveluillamme on yhteistyösopimus Työvalmennus Futuurin uravalmentajien kanssa.

Henkilökohtainen uravalmennus voi kattaa esimerkiksi seuraavia asioita:

• työnhaku: menetelmät, työhakemuksen ja CV:n laatiminen, valmistautuminen työhaastatteluun ja soveltuvuustesteihin.
• urasuunnittelu: omat vahvuudet, tavoitteiden asettaminen, valintatilanteet, yrittäjyys, jatko-opinnot, työn ja perheen yhteensovittaminen.
• nykyisessä työssä kehittyminen: valmistautuminen kehityskeskusteluihin, työtehtävän vaihtaminen, työn tuunaus.

Palveluun hakeutuminen

Urapalveluiden henkilökohtaiseen uravalmennukseen hakeudutaan sähköpostin välityksellä osoitteesta urapalvelut@agronomiliitto.fi.

Jokaisella jäsenellä on oikeus varata uravalmennusta 2 tunnin edestä vuodessa. Mikäli jäsenen tilanne vaatii valmennuksen jatkamista yli 2 tunnin, tarve arvioidaan yhdessä uravalmentajan kanssa.

TIEDOKSI: Marraskuussa 2021 otamme käyttöön ajanvarauskalenterin, jonka kautta jäsenet voivat valita itselleen sopivan valmennusajan!

Tietosuojaselosteessa kerromme, kuinka Agronomiliitto kerää, käsittelee ja luovuttaa henkilötietoja Agronomiliiton jäsenpalvelujen yhteydessä.

Avoimet työpaikat

Agronomiliiton jäsenet pääsevät katselemaan alan avoimia työpaikkoja, joista osa ilmoitetaan vain liiton sivuilla. Sivulle pääset tästä jäsentunnistuksen kautta.
Voit katsella myös Rekrytointi.com (ent. Monster) -palvelusta alan työpaikkoja.

Webinaarit ja videotallenteet

Järjestämme säännöllisesti työnhakuun liittyviä webinaareja. Ajankohtaiseen webinaaritarjontaan pystyt tutustumaan tapahtumakalenterin kautta. Lähtökohtaisesti kaikki webinaarit tallennetaan ja pystyt jälkikäteen kuuntelemaan ne sinulle sopivana aikana. Videotallenteista löytyy myös mm. tallenteet webinaareista: CV kuntoon, LinkedIn työnhaussa, LinkedIn perusteet, Työhakemus-klinikka ja Oman osaamisen profilointi. Videotallenteet löydät verkkosivuiltamme jäsenkirjautumisen takaa.

Rekisteröityminen työnhakijaksi

Jos olet liiton jäsen voit rekisteröityä työnhakijaksi Asiantuntijapörssin CV-tietokantaan. Tietokannasta tehdään hakuja avoinna oleviin paikkoihin työnantajille ja rekrytointikonsulteille.
Lomake ja lisätietoa rekisteröitymisestä löytyy tästä jäsentunnistuksen kautta.

Jäsenmaksualennukset

Jos olet jäsenenämme ilman säännöllisiä ansio- tai apurahatuloja vähintään kuusi kuukautta esimerkiksi työttömyyden, perhevapaan, vuorotteluvapaan, varusmies- tai siviilipalvelun, jatko- tai täydennyskoulutusopintojen, muun opiskelun, sairauden tai muun vastaavan syyn takia, voit olla oikeutettu alennukseen jäsenmaksustasi. Katso lisätiedot jäsenmaksuista täältä.

Vielä muutama vinkki!

Kuinka haet töitä?
Rakenna itsellesi tehokas työnhakustrategia, jonka avulla saat juuri itsellesi sopivan, soveltuvan ja mielenkiintoisen työn, jossa voit hyödyntää erikoisosaamistasi, joka johtaa omaan työtyytyväisyyteen ja työssä viihtymiseen.

Mieti ainakin seuraavia asioita:

• oma osaaminen, tee tietojen ja taitojen kartoitus sekä persoonallisuuden kartoitus (esim. SWOT-analyysi)
  • kohdenna työnhaku juuri sinua kiinnostaviin tehtäviin
  • tunne kohdeorganisaatio, jota lähestyt (internet, vuosikertomukset, ko. organisaatiossa työskentelevät tutut)
  • markkinoi omaa osaamista
  • turha vaatimattomuus ei kaunista!
  • ole sisukas ja jaksa yrittää!