Urapalvelut - apua työnhakuun

Tarvitsetko vinkkejä ja ohjeita työnhakuun? Etsit työpaikkaa tai haluat haasteellisempiin tehtäviin? Etsit gradupaikkaa, kesätyöpaikkaa tai oletko juuri valmistunut?

Henkilökohtaista neuvontaa

Liiton jäsenenä sinun on mahdollista saada henkilökohtaista uraohjausta ja -neuvontaa sekä tukea työnhakuun ja urasuunnitteluun liittyvissä asioissa, CV- ja hakemuskirje kommentointia. Viereisestä valikosta pääset tutustumaan urapalveluihimme tarkemmin. Urapalveluillamme on päivystyssopimus Työvalmennus Futuurin uraohjaajien kanssa. Asiastasi ja mahdollisista ruuhkatilanteista riippuen saatamme välittää yhteydenottosi päivystävällä uraohjaajalle.

Urapalveluiden henkilökohtaiseen uraohjaukseen hakeudutaan sähköpostin välityksellä osoitteesta urapalvelut@agronomiliitto.fi

Tietosuojaselosteessa kerromme, kuinka Agronomiliitto kerää, käsittelee ja luovuttaa henkilötietoja Agronomiliiton jäsenpalvelujen yhteydessä.

Avoimet työpaikat

Agronomiliiton jäsenet pääsevät katselemaan alan avoimia työpaikkoja, joista osa ilmoitetaan vain liiton sivuilla. Sivulle pääset tästä jäsentunnistuksen kautta.
Voit katsella myös Rekrytointi.com -palvelusta sekä Monster-palvelusta alan työpaikkoja.

Webinaarit ja videotallenteet

Järjestämme säännöllisesti työnhakuun liittyviä webinaareja. Ajankohtaiseen webinaaritarjontaan pystyt tutustumaan tapahtumakalenterin kautta. Lähtökohtaisesti kaikki webinaarit tallennetaan ja pystyt jälkikäteen kuuntelemaan ne sinulle sopivana aikana. Videotallenteista löytyy myös mm. tallenteet webinaareista, LinkedIn tehokäyttöön, Työhakemus-klinikka ja Oman osaamisen profilointi. Videotallenteet löydät verkkosivuiltamme jäsenkirjautumisen takaa.

Rekisteröityminen työnhakijaksi

Jos olet liiton jäsen voit rekisteröityä työnhakijaksi Asiantuntijapörssin CV-tietokantaan. Tietokannasta tehdään hakuja avoinna oleviin paikkoihin työnantajille ja rekrytointikonsulteille.
Lomake ja lisätietoa rekisteröitymisestä löytyy tästä jäsentunnistuksen kautta.

Jäsenmaksualennukset

Jos olet jäsenenämme ilman säännöllisiä ansio- tai apurahatuloja vähintään kuusi kuukautta esimerkiksi työttömyyden, perhevapaan, vuorotteluvapaan, varusmies- tai siviilipalvelun, jatko- tai täydennyskoulutusopintojen, muun opiskelun, sairauden tai muun vastaavan syyn takia, voit olla oikeutettu alennukseen jäsenmaksustasi. Katso lisätiedot jäsenmaksuista täältä.

Vielä muutama vinkki!

Kuinka haet töitä?
Rakenna itsellesi tehokas työnhakustrategia, jonka avulla saat juuri itsellesi sopivan, soveltuvan ja mielenkiintoisen työn, jossa voit hyödyntää erikoisosaamistasi, joka johtaa omaan työtyytyväisyyteen ja työssä viihtymiseen.

Mieti ainakin seuraavia asioita:

• oma osaaminen, tee tietojen ja taitojen kartoitus sekä persoonallisuuden kartoitus (esim. SWOT-analyysi)
  • kohdenna työnhaku juuri sinua kiinnostaviin tehtäviin
  • tunne kohdeorganisaatio, jota lähestyt (internet, vuosikertomukset, ko. organisaatiossa työskentelevät tutut)
  • markkinoi omaa osaamista
  • turha vaatimattomuus ei kaunista!
  • ole sisukas ja jaksa yrittää!