Alimenta

Jäsenlehti ilmestyy neljästi vuodessa.

Päätoimittaja: toiminnanjohtaja Timo Kaunisto, timo.kaunisto@agronomiliitto.fi
Toimitussihteeri: Raila Aaltonen, raila.aaltonen@alkukirjain.fi

1907 perustetun lehden nimi oli Maatalous, ja nykyisen nimensä lehti sai vuonna 1996. Alimenta on latinaa ja tarkoittaa elintarvikkeita, ravintoa ja ravinteita.

Lehden sisältö keskittyy ajankohtaisen työmarkkinatiedon välittämiseen, jäsenten kokemusten kuvailuun, urapolkujen seuraamiseen sekä ajankohtaisten liiton edustamien alojen tapahtumien ja hankkeiden raportoimiseen.

Jäsenet voivat selata Alimentan uusia ja vanhoja numeroita arkistosta.

Alimenta tavoittaa noin 6 000 asiantuntija- ja johtotehtävissä työskentelevää akateemista vaikuttajaa, jotka toimivat pääasiassa elintarvike-, maatalous-, ravitsemus- ja kotitalousalalla.

Alimenta lehden toimitukselliset deadlinet sekä ilmestymispäivät vuonna 2024 ovat seuraavat:
1/2024 ilmestyy 13.3. (juttujen dl 29.1.)
2/2024 ilmestyy 12.6. (juttujen dl 29.4.)
3/2024 ilmestyy 16.10. (juttujen dl 2.9.)
4/2024 ilmestyy 18.12. (juttujen dl 4.11.)

Ohjeita aineistosta

Jäsenyhdistyksien tapahtumailmoitukset
Jäsenyhdistykset voivat käyttää Alimentaa tapahtumista ilmoittamiseen ja muuhun vastaavaan veloituksetta. Varatkaa tilaa aineistolle sekä toimittakaa aineistot jäsenpalvelupäällikkö Mirkku Muikulle, etunimi.sukunimi@agronomiliitto.fi, mahdollisimman hyvissä ajoin, viimeistään kuitenkin juttujen dl- eli jättöpäivänä.

Mainokset
Lehdestä myydään mainostilaa. Ilmoitusmyynnistä vastaa Juha Halminen, puh. (09) 873 6944, etunimi.sukunimi@kolumbus.fi. Mainostila varataan hyvissä ajoissa ja painovalmis aineisto toimitetaan suoraan painoon aineistopäivänä. Päivä löytyy Alimentasta toiselta sivulta, pääkirjoituksen vierestä sekä mediakortista.

Tekstejä tarjolle
Alimentaan saa tarjota juttuja ja juttuideoita. Lehdessä käytetään freelance-kirjoittajina lähinnä liiton jäseniä, tosin muitakin juttuja on silloin tällöin otettu vastaan. Ota yhteyttä päätoimittajaan, ja ehdota juttuaihetta!