Alimenta

Jäsenlehti ilmestyy neljästi vuodessa.

1907 perustetun lehden nimi oli Maatalous, ja nykyisen nimensä lehti sai vuonna 1996. Alimenta on latinaa ja tarkoittaa elintarvikkeita, ravintoa ja ravinteita.

Lehden sisältö keskittyy ajankohtaisen työmarkkinatiedon välittämiseen, jäsenten kokemusten kuvailuun, urapolkujen seuraamiseen sekä ajankohtaisten liiton edustamien alojen tapahtumien ja hankkeiden raportoimiseen.

Jäsenet voivat selata Alimentan uusia ja vanhoja numeroita arkistosta.

Alimenta tavoittaa yli 6 000 asiantuntija- ja johtotehtävissä työskentelevää akateemista vaikuttajaa, jotka toimivat pääasiassa elintarvike-, maatalous-, ravitsemus- ja kotitalousalalla.

Alimenta lehden toimitukselliset deadlinet sekä ilmestymispäivät vuonna 2020 ovat seuraavat:
1/2020 ilmestyy 4.3. (juttujen dl 17.1.)
2/2020 ilmestyy 12.6. (juttujen dl 28.4.)
3/2020 ilmestyy 30.9. (juttujen dl 18.8.)
4/2020 ilmestyy 16.12. (juttujen dl 3.11.)

Ohjeita aineistosta

Jäsenyhdistyksien tapahtumailmoitukset
Jäsenyhdistykset voivat käyttää Alimentaa tapahtumista ilmoittamiseen ja muuhun vastaavaan veloituksetta. Varatkaa tilaa aineistolle sekä toimittakaa aineistot toimitussihteeri Mary Petrille, etunimi.sukunimi@agronomiliitto.fi, (09) 2511 1643, mahdollisimman hyvissä ajoin, viimeistään kuitenkin juttujen dl- eli jättöpäivänä.

Mainokset
Lehdestä myydään mainostilaa. Ilmoitusmyynnistä vastaa Juha Halminen, puh: (09) 873 6944, faksi: (09) 873 6955, etunimi.sukunimi@kolumbus.fi. Mainostila varataan hyvissä ajoissa ja painovalmis aineisto toimitetaan suoraan painoon aineistopäivänä. Päivä löytyy Alimentasta toiselta sivulta, pääkirjoituksen vierestä sekä mediakortista.

Tekstejä tarjolle
Alimentaan saa tarjota juttuja ja juttuideoita. Lehdessä käytetään freelance-kirjoittajina lähinnä liiton jäseniä, tosin muitakin juttuja on silloin tällöin otettu vastaan. Ota yhteyttä toimitussihteeriin, ja ehdota juttuaihetta!