Työ- ja virkasuhdeneuvonta

Työ- ja virkasuhdeneuvonnassa saat henkilökohtaisia neuvoja ja ohjeita työlainsäädäntöön, työehtosopimuksiin ja työsopimuksiin liittyvissä kysymyksissä. Tavallisimmin yhteydenotot koskevat uusia työsopimuksia, vuosilomia, perhevapaita, lomautuksia ja irtisanomisia. Voit ottaa yhteyttä isoissa ja pienissä työelämään liittyvissä kysymyksissäsi. Liiton asiantuntijoiden lisäksi Agronomiliiton jäsenten kysymyksiin vastaa loma- ja päivystysaikoina Asianajotoimisto Aika.

Yksityiselämään kuuluvissa oikeudellisissa asioissa palvelee Eversheds Asianajotoimiston puhelinneuvonta. Työttömyyskorvauksiin liittyvissä asioissa kumppanimme on Erityiskoulutettujen työttömyyskassa ERKO.

Neuvontapäivystys heinäkuussa

Liitolla on päivystyssopimus Asianajotoimisto Aika Oy:n kanssa. Heinäkuussa voit kiireisissä työsuhdeasioissa ottaa itse yhtettä Aikaan, jossa puhelinpalveluaika on arkisin klo 10-16. Puhelinnumero on 010 8411 000 ja sähköposti info @aikalaki.fi.

Palvelua käyttäessäsi sinun tulee ilmoittaa Agronomiliiton jäsennumerosi. Aika ei anna palkkaneuvontaa.

-----------------------------------------

Työsuhdeneuvonnan yhteystiedot Agronomiliitossa

Jäsenille maksuttoman työ- ja virkasuhdeneuvonnan sähköposti on: tyosuhdeneuvonta@agronomiliitto.fi

Toivomme jäsenten yhteydenotot ensisijaisesti työsuhdeneuvonnan sähköpostilaatikkoon, jotta varmistamme nopean asiakaspalvelun.

Yksityissektorin työsuhdeneuvonnan kysymyksiin vastaa juristi Linda Kanniainen. Hän on kesälomalla 6.7.-3.8., jolloin käytössäsi on neuvontapäivystys.

Julkisen sektorin työ- ja virkasuhdeneuvonnan kysymyksiin vastaa neuvottelupäällikkö Outi Parikka. Myös hänen kesälomansa aikana (1.7.-5.8.) käytössäsi on neuvontapäivystys.

Palkka-asioissa käytettävissäsi on myös Palkkanosturi. Kirjautumiseen tarvitset jäsennumerosi. Jäsennumero löytyy jäsenkortistasi sekä Alimentan takakannesta osoitetiedoistasi.

Neuvontapäivystys

Liitolla on päivystyssopimus Asianajotoimisto Aika Oy:n kanssa. Liiton toimihenkilöiden ollessa estyneitä, Agronomiliiton toimistosta ohjataan jäsenten sähköpostikyselyt ja puhelut Aikaan, jossa puhelinpalveluaika on arkisin klo 10-16.