Neuvontaa myös yksityiselämän lakiasioissa

Agronomiliiton jäsenten on mahdollista saada maksutonta puhelinneuvontaa yksityiselämään kuuluvissa oikeudellisissa asioissa Eversheds Asianajotoimisto Oy:n juristeilta.

Neuvonnan piiriin kuuluvat muun muassa seuraavanlaiset asiat:
- Perintö-, testamentti ja jakoasiat, perintö- ja lahjaverotus
- Perheoikeudelliset asiat, kuten avioehtosopimukset, lahjat lapsille ja puolisoille, avioero, ositus ja elatusapu
- Avoparien oikeudelliset asiat, kuten yhteisomistuksen purkaminen
- Huoneenvuokra- ja asunto-osakeyhtiöasiat ja muut kiinteän ja irtaimen omaisuuden kaupat, mukaan lukien kaupan virheet
- Vahingonkorvausasiat
- Pankki- ja vakuusoikeuteen kuuluvat asiat

Oikeuksien ja velvollisuuksien ennakointi säästää ristiriidoilta ja vahingoilta. Jäsenille palvelu on maksuton. Kysy ajoissa neuvoa! Voit säästyä monelta murheelta ja kululta.

Miten toimit

Tarvitessasi oikeudellista neuvontaa voit soittaa arkisin klo 10.00–16.00 Eversheds Asianajotoimiston palvelunumeroon 010 684 1400.

Ilmoita, että haluat keskustella neuvovan juristin kanssa. Ota jäsennumerosi valmiiksi esille. Jos voit mainita myös oikeudenalan, keskuksen on helpompi yhdistää sopivalle juristille. Keskustelun sisältö on luottamuksellinen ja jää vaitiolovelvollisuuden piiriin. Juristi kirjaa nimesi ja jäsennumerosi, jotta oikeutesi palveluun tulee tarkistetuksi.

Palvelun laajuus ja rajaukset

Puhelinneuvonta kattaa asiat, jotka jäsen voi esittää ja lakimies selvittää puhelimessa. Jos asiaa ei voida selvittää puhelinkeskustelun aikana, jäsen voi sopia lakimiehen kanssa toimeksiannosta, josta veloitetaan erikseen. Neuvonta ei koske työ- ja virkasuhdeasioita, vaan niissä auttaa Agronomiliiton työ- ja virkasuhdeneuvonta. Neuvonta ei myöskään koske muun lakimiehen tai jäsenen itsensä hoitamia asioita tuomioistuimessa ja muussa viranomaisessa. Neuvontaan ei myöskään sisälly perehtymistä asiakirjoihin eikä niiden laatimista.

Sähköisen viestinnän palvelulain muutoksen mukaan yritysnumeroihin eli valtakunnallisiin tilaajanumeroihin (mm. 010-alkuiset numerot) soittamisen hinta on 28.12.2023 alkaen matkapuhelimella soitettaessa matkapuhelumaksu (mpm) ja lankapuhelimella soitettaessa paikallisverkkomaksu (pvm).

Eversheds Asianajotoimiston omille verkkosivuille pääset tästä.

Evershed toimii antamiesi tietojen rekisterinpitäjänä. Tietosuojaselosteen löydät täältä.