Uratähtäin – blogi opiskelijoille

22 loka

Agronomiliiton opiskelijajäsentapahtuma 2018: Menestystarinoita – motivaatiolla mestariksi

Perjantaina 12.10. järjestettiin Agronomiliitolla tapahtuma ”Menestystarinoita – motivaatiolla mestariksi”. Kyseessä oli jokavuotinen opiskelijavaliokunnan järjestämä tapahtuma, jota olimme valiokunnassa suunnitelleet jo viime keväästä.

15 loka

Avattu CV

Tässä kirjoituksessa avataan malli CV:n avulla ansioluettelon kirjoittamisen saloja. Voit käyttää malli CV:tä apuna, kunhan muistat tehdä omasta CV:stäsi sinun näköisesi.

28 syys

Työkokemukseni ulkomailla: maidon jalostusta ja juuston valmistusta Alpeilla

Olen työskennellyt Alpeilla viisi kesää kahdessa eri paikassa, ja kokemukseni maidon jalostuksesta ja juuston valmistuksesta on korvaamaton.

16 syys

Uskallatko yrittää?

Agronomiliiton opiskelijavaliokunnan tapahtuma ”Menestystarinoita – motivaatiolla mestariksi” järjestetään 12.10 kello 18.00 alkaen Agronomitalossa. Tapahtuman teema on rohkeus ja motivaatio työelämässä. Haastattelin teemaan liittyen Baba Foodsin perustajia Tomer Hovavia sekä Ronit Hovav-Halosta.

3 syys

Tarinoita kesätyökentältä

Miten alojemme opiskelijat pääsivät unelmiensa kesätöihin, ja miten kesätyö vastasi odotuksia?

31 elo

Mikä ihmeen AOVA?

Agronomiliiton edustajaksi etsitään nyt uutta innokasta opiskelijaa. Olisitko se juuri sinä?

6 elo

Vahingossa unelmista totta

Kun minulta kysyttiin ennen opintojen alkua, mitä haluan tehdä valmistumisen jälkeen, vastaus oli aina sama. ”Pelastan maailman”, sanoin, osittain vitsinä, osittain naivistisena totuutena. Joka tapauksessa ajatus kliseen takana oli ja pysyi: halusin osaltani olla mukana tekemässä kestävämpää tulevaisuutta. Jos hypätään ajassa kaksi vuotta eteenpäin tähän päivään, unelma on lähempänä kuin koskaan, ja nopeammalla aikataululla kuin olisin ikinä osannut kuvitella.

11 kesä

Elintarvikepäivä opiskelijan silmin

Mitä saadaan, kun yhdistetään iso kasa alan ammattilaisia, innostavia puheita, laaja valikoima näytteilleasettajia sekä herkullista ruokaa?

25 touko
11 touko

Lautasella-messuilla

Opiskelijat tutustumassa Lautasella-messujen kattaukseen.

2 touko

Kaikki irti kesätöistä

Minne Itä-Suomen yliopiston ravitsemustieteilijät lähtevät kesätöihin?

25 loka

Uudet opiskelijapromoottorit Henna ja Julia esittäytyvät

Henna ja Julia ovat aloittaneet Agronomiliitolla opiskelijapromoottoreina. Tutustu tässä blogikirjoituksesta tarkemmin Hennaan ja Juliaan, ja lue heidän ajatuksia liiton opiskelijatoiminnasta.

23 elo

Jokainen vastaus on tärkeä

Vastaathan siis opiskelijoiden työmarkkinatutkimukseen!

10 touko

Vinkit jakoon!

Kesäkuussa ilmestyvässä Alimentassa (3/2017) opiskelijoiden työelämäillassa saadut vinkit laitetaan jakoon. Tässä jutussa myös Vitan uraillasta poimitut vinkit kaikille opiskelijoille hyödynnettäväksi.

9 joulu

Minne tie vie valmistumisen jälkeen?

Haastattelimme muutamaa lähivuosina valmistunutta entistä oikoslaista (Kuluttajaekonomian ja ravitsemustieteen opiskelijat OIKOS ry) siitä, miten he ovat löytäneet työnsä valmistumisen jälkeen ja miten opintojen aikana tulisi orientoitua työelämään.

6 syys

Takki tyhjä vai taskut täynnä uutta osaamista?

Agronomiliiton opiskelijapromoottori, kuluttajaekonomian opiskelija Marita Kettunen käy läpi päällimmäisiä mietteitä vaihtariajastaan Hollannissa.

16 touko

Mitä sinun tulee osata kymmenen vuoden päästä?

Robotteja, sosiaalista mediaa vai geenitekniikkaa?

14 joulu

Haluaisin yrittäjäksi –hankkisinko itselleni valmiin yrityksen?

Onko sinulla palava halu yrittäjäksi, mutta olet vailla selvää yritysideaa? Pyörää ei tarvitse keksiä joka kerta uudestaan. On olemassa monta tapaa löytää valmis yritys, jonka voi hankkia itselleen ja kehittää sitä haluamaansa suuntaan. Yrittäjillä ei aina ole tiedossaan jatkajaa, kun esimerkiksi iän tai terveysongelmien takia on aika tehdä päätös yrityksen myymisestä eteenpäin. Miten yrityksen jatkaminen onnistuu?

8 loka

Lähde mukaan opiskelijavaliokuntaan!

Uudet edustajat ovat haussa!

1 heinä

Fukseja odotellessa

Tervetuloa kiinnostavien opintojen pariin uudet fuksit – tervetuloa myös tutustumaan Agronomiliittoon!