Yliopistolla työskentelevien edunvalvonta

Agronomiliitossa toimii oma yliopistoneuvottelukunta, jonka tehtävänä on valvoa yliopistoissa työskentelevien liiton jäsenten palvelussuhteen ehtoihin liittyviä ammatillisia ja yhteiskunnallisia etuja sekä ylläpitää jäsenten välistä yhteistoimintaa. Henkilökohtaista neuvontaa saa liitosta ja tietoa on runsaasti verkossa, Jäsenpalvelu-osiossa.

Työehtosopimus

1.4.2023 voimaan astuneen sopimuksen asiakirjat löydät Sivistystyönantajien verkkosivuilta. Myös JUKOn sivuilla on yliopistoja koskevaa ohjeistusta.

Akavalaiset liitot julkaiset yhteistyönä yliopistosektorilla työskentelevien tiedotetta Yliotetta. Se lähetetään sähköpostitse kaikille niille Agronomiliiton yliopistosektorilla työskenteleville jäsenille, joiden osoite on liiton tiedossa.

Yliopistojen määräaikaisia työsuhteita koskeva ohjeistus

Määräaikaiset työsuhteet ovat yliopistoissa yleisiä, eikä niille aina ole selkeätä perustetta. Sivistystyönantajat ja yliopistohenkilöstöä edustavat pääsopijajärjestöt ovat laatineet yhteistyössä päivitetyn ohjeistuksen yliopistojen määräaikaisista työsuhteista. Lue lisää määräaikaisista työsuhteista ja tutustu oppaaseen verkkosivuillamme täällä.

Tarkempia tietoja antaa neuvottelupäällikkö Outi Parikka, outi.parikka@agronomiliitto.fi, puh. (09) 2511 1642 tai 040 901 1642. Häneen voi olla yhteydessä myös työsuhdetta ja palkkausta koskevissa kysymyksissä.