Yrittäjät

Agronomiliiton yrittäjävaliokunta suunnittelee, valmistelee ja toteuttaa ammatinharjoittajille, yrittäjille ja yrittäjiksi aikoville liiton jäsenille palveluja yhteistyössä muiden akavalaisten liittojen kanssa: Agronomiliiton yrittäjäedunvalvontaa ja -palveluja tarjotaan jäsenille erityisesti AKY - Akavalaiset yrittäjät ry:n (AKY) kautta.

AKY:n toiminta on olennainen osa Agronomiliiton yrittäjille suunnattua toimintaa. AKY - Akavalaiset yrittäjät ry kokoaa yhteen akavalaisten liittojen korkeakoulutetut yrittäjäjäsenet. Aky.fi -tapahtumat ja koulutukset ovat avoimia kaikille Agronomiliiton jäsenille, kuten vuosittainen Ilo irti yrittäjyydestä -tapahtuma. AKY järjestää koulutuksia ja webinaareja jäsenille säännöllisesti. Seuraa AKY:n viestintää verkkosivuilla ja Facebookissa @akyrittajat. Agronomiliitto on AKY:n jäsenliitto. AKY edustaa 23 akavalaisen liiton ja Ornamon 16 000 pää- ja sivutoimista yrittäjäjäsentä. AKY on myös Suomen yrittäjien toimialajärjestöjäsen.

Yrittäjävaliokunnan kokoonpanon löydät täältä. Valiokunta on organisoinut jäsenistölle myös omia koulutuksia sekä yrittäjätapaamisia esimerkiksi liiton yleisten tilaisuuksien yhteydessä. Se toimii linkkinä yrittäjien ja liiton välillä.

Agronomiliiton yrittäjä- ja viljelijäjäseniä yhdistävänä tekijänä on yleisten yrittäjäkysymysten lisäksi ruokaketjun osana toimiminen.

Yrittäjäjäsen voi saada seuraavia etuja:

• Suomen yrittäjien palvelupaketti jäsenetuhintaan –  Lue lisää edusta TÄÄLTÄ.
  • Kevytyrittäjyys: alennuksia UKKO.fi:n ja OP Kevytyrittäjä -palveluista –  Lue lisää edusta TÄÄLTÄ.
  • VirtuaaliLakimies maksutta  -  Lue lisää edusta TÄÄLTÄ.
  • ajankohtaiset tapahtumat, webinaarit ja koulutukset AKY - Akavalaiset yrittäjät kautta Aky.fi
  • Tutustu myös AKY:n yrittäjäoppaaseen, jonka avulla voit suunnitella ja kehittää omaa yritystoimintaa
  • AKY:n edunvalvonta, jonka valmisteluihin Agronomiliitto ja liiton yrittäjävaliokunta osallistuu: ks. AKY:n tiedotteet