Kuntien ja hyvinvointialueiden neuvottelukunta

Agronomiliitossa kuntasektorin ja hyvinvointialueiden edunvalvontaa hoitaa kunnan ja hyvinvointialueiden neuvottelukunta.

Sen tehtävänä on valvoa jäsentensä palvelussuhteen ehtoihin liittyviä ammatillisia ja yhteiskunnallisia etuja sekä ylläpitää jäsenten välistä yhteistoimintaa. Lisäksi neuvottelukunta seuraa sopimus- ja neuvottelutoimintaa, työmarkkinoita ja työelämän lainsäädäntöä sekä ottaa kantaa virka- ja työehtosopimuksiin ja tekee aloitteita hallitukselle. Palkkaedunvalvonnalla on merkittävä rooli neuvottelukunnan toiminnassa.

Kunnan ja hyvinvointialueiden neuvottelukunta

Jaana Martikainen, puheenjohtaja, Vantaan ja Keravan hyvinvointialue
Tarja Kaipainen, Pohjois-Savon hyvinvointialue
Jari Korhonen, Sotkamon kunta
Heikki Ojala, Pohjois-Pohjanmaan liitto
Kitta Tähtinen, Helsingin kaupunki (sotepe)
Riikka Vierimaa, HUS, Hyvinkään sairaala
Katriina Lammi-Puukka, hallituksen edustaja, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Outi Parikka, sihteeri, Agronomiliitto ry

Edunvalvontaa hoidetaan yhteistyössä Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ry:n ja muiden Vakava ry:hyn kuuluvien liittojen kanssa.

Toimistolla kuntiin, kuntayhtymiin ja hyvinvointialueisiin liittyviä asioita hoitaa neuvottelupäällikkö Outi Parikka, etunimi.sukunimi@agronomiliitto.fi, puh. (09) 2511 1642 tai 040 901 1642.
Häneen voi olla yhteydessä myös kuntasektorin työsuhdeneuvontaa ja palkkausta koskevissa asioissa.

Materiaalia ravitsemusterapeuttien ja -suunnittelijoiden palkkaedunvalvontaan löydät kirjautumisen jälkeen täältä.