Seniorit

Seniorijäseniä on liitossa yli tuhat. Heille kuuluvat kaikki liiton palvelut, työttömyyskassaa ja työmarkkinaedunvalvontaa lukuun ottamatta.

Seniorijäseneksi siirrytään omalla ilmoituksella liiton toimistoon. Seniorijäsenet ovat oikeutettuja alennettuun jäsenmaksuun. Senioritoiminnan pääpaino on virkistystoiminnassa ja yhteishengen ylläpidossa. Tavoitteena on tukea eläkkeelle siirtyvien jäsenten sosiaalisten kontaktien ja verkostojen säilymistä työelämän jälkeen.

Liitossa toimii seniorivaliokunta, joka koostuu seniorijäsenistä. Seniorivaliokunta koordinoi seniorijäsenille suunnattujen matkojen ja tilaisuuksien järjestämistä sekä seuraa ja tarvittaessa ottaa kantaa eläkeläisten edunvalvontaan liittyviin kysymyksiin. Toimikunnan kokoonpano vaihtelee, joten ilmoita mahdollisesta kiinnostuksesi Malla Ahoselle: malla.ahonen (at) agronomiliitto.fi.

Matkoja ja retkiä

Vuosittain, yleensä keväällä, järjestetään noin viikon mittainen ulkomaanmatka. Kesällä järjestetään senioriretki kotimaahan ja paikallisyhdistyksillä on monesti kesällä senioreitakin kiinnostavaa ohjelmaa tarjolla. Ajankohtaiset matkat ja tilaisuudet löydät etusivun kalenterista.

Lue tästä Heikki Kortesojan matkakertomus Agronomiliiton seniorimatkasta Kreikkaan keväällä 2013.

Agrosenioreiden tapaamiset Tekniskan saleissa

Agroseniorit järjestävät alueellista ohjelmaa pääkaupunkiseudulla ja tapaavat yleensä Tekniskan saleissa Eerikinkadulla omakustanteisen (vapaaehtoisen) lounaan ja luennon merkeissä pääsääntöisesti kuukauden ensimmäisenä tiistaina. Tarkempi ohjelma ilmoitetaan Alimentassa ja liiton verkkokalenterissa, jonne pääset klikkaamalla tästä. Tapahtumista viestitään myös seniorien omalla sähköisellä uutiskirjeellä niihin sähköpostiosoitteisiin, jotka liitolla ovat tiedossa.

Agrosenioreiden tapaamisiin toivotetaan kaikki Agronomiliiton seniorijäsenet lämpimästi tervetulleiksi. Lounaan hinta on Tekniskalla on noin 25 euroa.

Yhteyshenkilöt

Liisa Niilola, senorivaliokunnan puheenjohtaja, puh.040 555 5035  liisa.niilola(at)netikka.fi
Jarmo Vaittinen, Agroseniorit, puh. 040 751 8406, jarmo.t.vaittinen(at)gmail.com

Kun jää eläkkeelle ei kannata katkaista kaikki yhteyksiä. Senioritoiminta on vapaamuotoista ja antoisaa. Agrosenioreiden kuukausitapaamisissa myös oppii uutta, ja tärkeimpänä tapaa vanhoja tuttuja. Retket kotimaahan ja ulkomaille hyvässä porukassa ovat toiminnan parasta antia. - agronom Lars Rask, senior