Mentoriksi

Mentoriksi jakamaan osaamista

Mentor on henkilö, joka haluaa jakaa näkemyksiään, osaamistaan ja kokemuksiaan kokemattomammalle henkilölle. Mentor tukee aktoria usein myös ammatillisessa ja henkilökohtaisessa kehityksessä. Usein mentorista käytetään myös sanoja: opettaja, mestari, valmentaja, sparraaja ja ystävä.

Jos sinulla on takana noin 10 vuoden työkokemuksen, niin omaat riittävän kokemuksen työelämästä ja osaamisen omalta alaltasi toimiaksesi mentorina. Aktorit ovat useimmiten kiinnostuneita tutustumaan erilaisiin työtehtäviin, sijoittumismahdollisuuksiin sekä luomaan verkostoja.

Agronomiliiton mentor-ohjelma kestää joko syyskuusta toukokuuhun tai helmikuusta lokakuuhun. Siihen osallistuvat ovat pääosion opintojensa loppuvaiheessa olevia opiskelijoita tai vastavalmistuneita. Osalla on takanaan jo pidempi työhistoria, mutta työtehtävän roolissa on tapahtunut jokin iso muutos (esim. esimiestehtäviin siirtyminen).

Verkkovalmennuksessa toteutetussa mentoroinnissa aloitus riippuu siitä, milloin aktori ottaa yhteyttä mentor ehdokkaaseen prosessin aloittamiseksi.

Ilmoita halukkuudestasi mentoriksi oheisen lomakkeen kautta.

Lisätietoja mentoroinnista voit kysyä Heidi Hännikäiseltä, urapalvelut (at) agronomiliitto.fi tai (09) 2511 1645.