Akavan liittojen toimet

Akavalaiset liitot toimivat 6.2. iltapäivällä. Pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa on liittojen yhteisiä ulosmarsseja kello 14-16 välisenä aikana. Mielenilmaisuja on muuallakin ja erilaisia ulkotapahtumia kello 16 jälkeen.

Vanhalla Ylioppilastalolla Helsingissä on eduskuntapuolueille suunnattu paneeli 17-18. Vanhalla polttopisteessä ovat muutoinkin nuorten työelämäasiat. Hallitukselle suunnataan yhteinen viesti.

Agronomiliiton jäsenet toimivat hyvin erilaisissa tehtävissä ja eri puolilla Suomea. Olemme ideoineet jäsenillemme mahdollisuutta ”digitaaliseen mielenilmaisuun”. Tämä tarkoittaisi sähköpostien kulun taukoa omalla mielenilmaisuun liittyvällä vastaanottoviestillä.

Toivomme jäsentemme osallistuvan Akavan toimiin mahdollisuuksiensa mukaan. Asiasta tehdään 26.1. hallituksemme kokouksessa jäseniämme turvaava järjestöpäätös. Lyhyet mielenilmaisut eivät kuulu lakkotoimien piiriin ja niillä aiheutetaan erittäin vähän yhteiskuntaa hankaloittavia toimia. Kysymys on asian tärkeyden nostamisesta ja tavoitteesta vaikuttaa uudistusten kokonaisuuteen.