Kevätretki

24.5.2013 14:30 – 22:00

Lounais-Hämeen agronomit retkeilevät perjantaina 24.5.2013 Huittisiin. Tutustumme Vampulassa sijaitsevaan VamBio Oy:hyn (www.vambio.fi), joka on yksi Suomen eturivin biotalousyrityksistä.

VamBion laitoksen on rakentanut forssalainen Watrec Oy. VamBion biokaasulaitos hyödyntää sikaloista tulevaa lantaa, kaupan ja teollisuuden sivutuotteita sekä kuntien puhdistamolietteitä. Laitos tuottaa bioenergiaa kaasuna, sähkönä ja lämpönä sekä lisäksi lannoitevalmisteita bioraaka-aineista. Yritys toimii asiantuntijana Taaleritehdas Oy:n Biotehtaalle, joka pyrkii monistamaan VamBion konseptia muihin investoimiinsa biokaasulaitoksiin.

Laitosvierailun jälkeen matkaamme Lauttakylässä sijaitsevaan Wanhan WPK:n ravintolaan (www.wanhawpk.fi), jossa nautimme lähiruoasta koostuvan illallisen seisovasta pöydästä. Ravintolan yhteydessä toimii myös lähiruokatuotteita myyvä Ilonan Maalaispuoti.

Retken hinta on 25 euroa jäseniltä tai jäsenpuolisoilta ja 40 euroa mahdollisilta muilta Agronomiliiton jäseniltä. Hinta sisältää matkat ja illallisen. Maksu pyydetään maksamaan Lounais-Hämeen agronomien tilille FI59 5080 0620 0269 08 ilmoittautumisen yhteydessä. Illallisravintolassa voi tilata omaan laskuun ruokajuomaksi olutta ja viiniä.

Retkibussi lähtee Forssan tilausajolaiturista torin varrelta 24.5.2013 klo 14:30 ja Jokioisten matkahuollolta klo 14:45.

Retkelle lähtijät, ilmoittautukaa sihteerille (merja.myllys@mtt.fi) hyvissä ajoin, viimeistään ma 13.5.2013. Ilmoittakaa samalla mahdolliset erikoisruokavaliot.