Kanta-Hämeen agronomien kesäretki ruokamaailmaan

15.6.2024 09:00 Keskikesän retkemme suuntaa lounaaseen kohti ruoan ja viljelyn juuria, käsityöläisyyttä ja tilatuotantoa.

Suuntaamme ensiksi Maatalousmuseo Sarkaan, minne Kauniston Timo tulee  kertomaan ajankohtaisia mietteitä, tutustumme Sarka-museon näyttelyihin, mm. Sinun ruokasi ei ole sinun – Ruokakeskustelua nyt ja ennen avaa ruokakeskustelua, ravitsemussuosituksia ja muotisuuntauksia myös menneiltä ajoilta. Arvaatko, mitä ensimmäinen suomalainen ravintoympyrä piti sisällään? Luonnollisesti nautimme myös virkistävän kahvin ja sämpylän.

Joko olet nähnyt Mathildedalin sataman tai tallustellut sen kauniissa keskuspuistossa?

Salon Perniössä kokoonnumme yhteiseen pöytään lounaalle ja aikaa varataan omatoimiseen tutustumiseen idyllisessä Mathildedalissa, missä voi ihastella punamultataloja, ruukkirakennuksia, historiaa, puoteja, uniikkeja makuelämyksiä, käsityöläistuotteita, joita ei löydy muualta sekä upeaa luontoa.

Paluumatkalla poikkeamme vielä Wanhantuvan ankkalassa, suomalaista ankkaa herkkuravintoloille ja ilmeisesti ainoa lajissaan!

Matkan sponsoroitu hinta 47 euroa sisältää

• bussimatkan
  • kahvi ja suolainen Sarka-museossa
  • Lounas Mathildedalissa
  • Vierailumaksun Wanhantuvan ankkalassa
  • Pientä matkaevästä bussimatkalla
  • Maksu K-H agronomien tilille FI95 5680 0040 0814 87
    • viesti: kesäretki 2024

Sarkamuseo on Museokorttikohde, ota kortti mukaan!

• Lähtö Hämeenlinnasta HAMKin kampukselta, Visamäentien isolta parkkipaikalta klo 9.00. Arvioitu paluu klo 21 mennessä.
  • Ilmoittauduthan mukaan  viimeistään 11.6.2024 Markku Pulkkiselle

markku.pulkkinen@viestintavilla.fi tai soittamalla/tekstaamalla 040 9663417