Työmarkkinatutkimus alkaa 4.11.

Vuosittain toteutettava työmarkkinatutkimus on palkka- ja työolokysely, joka lähetetään kaikille Agronomiliiton palkansaajajäsenille sähköpostitse. Tutkimus toteutetaan yhteistyössä Taloustutkimuksen kanssa. Tänä vuonna kysely on auki 4.11.-6.12.

Työmarkkinatutkimuksen tuloksia hyödynnetään muun muassa Agronomiliiton palkkasuosituksissa, henkilökohtaisessa palkka- ja työsuhdeneuvonnassa sekä neuvoteltaessa työehdoista työnantajan edustajien kanssa.
Aikaa vastaaminen vie 5-20 minuuttia. Tietoja käsitellään ehdottoman luottamuksellisesti eikä vastaajan henkilöllisyys käy ilmi missään tutkimuksen vaiheessa.
Palkkatietoina kysytään lokakuun 2022 palkkatietoja, jotta vertailtavuus aiempiin vuosiin olisi mahdollisimman hyvä.