Montako työntekijää mahtuu yhteen kahvipöytään?

29.1.2013 12:25

Montako teillä mahtuu?

Agronomiliiton toimistolla on käytäntönä, että liiton toimiston väki ja Ravitsemusterapeuttien yhdistyksen sekä muiden meidän kerroksen vuokralaisten väki kokoontuu kahville puoli kahden jälkeen. Tuoleja on 14 ja usein jokainen tuoli on käytössä.

Tapa on vakiintunut ja keskustelu käy vilkkaana. Aiheet vaihtelevat harrastuksista viikonloppusuunnitelmiin, ruokavalioista televsio-ohjelmiin. Välillä pyöritellään yhdessä hartioita, välillä silmiä. Sovittu on, ettei työasioita puida yhteisessä pöydässä.

Joskus olen uppoutunut työtehtävään niin, etten huomaa kellon ylittävän puoli kahta. Naurunremakka tai ainakin lusikan kilkatus herättää siirtymään tuulettamaan aivoja.

Kun joku kysyy, mikä on meidän toimiston vahvuus, vastaan: Meillä jokainen mahtuu kahvipöytään.

Maija Soljanlahti
viestintäpäällikkö

Kommentit

• Antti, Avoine 11 vuotta sitten

Mainio kirjoitus, kiitos Maija! Meillä etätyöskennellään ja tavataan asiakkaita, joten harvoin olemme kaikki yhtäaikaa kahvipöydän ääressä. Vastaava vakiintunut kahvihetki olisi tästä syystä mainio perinne meillekin. Harvoin täällä tosin kahvia joutuu yksin juomaan ja juttujen aiheet ovat aina vähintäänkin lennokkaita.

Lähetä kommentti