Sieniretki Itä-Helsingissä 19.9.2022 klo 16:30-19:30

19.9.2022 16:30

Lähde sieniretkelle Itä-Helsinkiin 19.9.2022

Uudenmaan Agronomit järjestää jäsenilleen sieniretken maanantaina 19. syyskuuta Mustavuoressa Itä-Helsingissä. Retkellä oppaanamme toimii biologi ja luonnonsienineuvoja Anna Nyman..

Kurssilla tutustutaan sienestyksen perusteisiin, jokamiehenoikeuksiin ja havainnoidaan yleisimpien sienten tuntomerkkejä sekä opitaan näköislajeista. Kurssin aluksi osallistujat saavat tutkia sieniä pienessä sieninäyttelyssä, jonka ohjaaja on koonnut aikaisemmin kerätyistä sienistä. Kurssi painottuu ruokasienten ja helposti tunnistettavien lajien opetteluun, mutta myös muita löydettyjä sieniä tutkaillaan. Syksyn sadosta riippuen kurssilla tutustutaan 10–15 sienilajiin. Retki päätetään kertaustuokioon, jolloin tarkistetaan kaikkien sienikorit ja kerrataan kerättyjen sienten perkaus- ja säilöntäohjeet. Kaikki osallistujat saavat kurssin jälkeen sienitietopaketin sähköpostiinsa, jotta sieniharrastusta voi syventää kotona. Osallistujat saavat kutsun suljettuun Facebook-ryhmään, jossa heillä on mahdollisuus kysyä sieni- ja villiyrttikysymyksiä myös kurssin jälkeen.

Pukeudu säähän sopivasti. Voit ottaa mukaan oman sienikorin ja veitsen. Ohjaajalla on myös lainavälineitä.

Kurssille mahtuu 15 ensimmäistä ilmoittautunutta. Ilmoittautumiset viimeistään 12. syyskuuta sähköpostitse Niina Kankaalle: nokangas@gmail.com

Milloin ja missä: 19.9. klo 16.30–19.30, tapaamispaikka Mustavuoren parkkipaikka:

Hinta UA-jäsenille 20 euroa / henkilö.

Tapahtuman maksuohjeet: Uudenmaan agronomit ry: IBAN: FI1657800755218851, kirjoita viestikenttään tapahtuma ja oma nimesi

Syysterveisin Uudenmaan agronomien johtokunta