Perinteinen munanmetsästys Kuopiossa 16.-17.4.

25.4.2019 10:00

Kun pääsiäinen lähestyy, pääsiäispupu loikkii yliopistolle piilottelemaan pääsiäismunia Agronomiliiton opiskelijajäsenten iloksi. Tänäkin vuonna pupu saapui piilottamaan yhteensä 10 munaa – viisi tiistaina ja viisi keskiviikkona. Pupu aloitti salaiset touhunsa jo aikaisin aamusta, kun Retikkalaiset olivat vielä kodeissansa nukkumassa.

Kampusalue on iso, joten ilman vihjeitä pääsiäismunien etsiminen olisi aivan mahdotonta. Niinpä pupu valokuvasi munanmetsästäjille vihjekuvia ja kirjoitteli vinkkejä. Ensimmäiset vihjeet tulivat kello 10 aamulla. Uusia vihjeitä sateli pitkin päivää aina iltapäivään saakka. Myös sivulliset saattoivat huomata uuden vihjeen saapuneen, sillä lauma Retikkalaisia lähti vyörymään ympäriinsä kuin salaman iskusta.

"Polkiko ahkera pääsiäispupu kenties pyörällä paikalle?"

Osa piiloista oli helppoja, ja suklaanhimoiset Retikkalaiset löysivät munat nopeasti. Jotkin vihjeet jättivät enemmän tulkinnanvaraa, eikä pääsiäismuna millään meinannut kohdata löytäjäänsä. Yksi erityisen vaikeista piiloista oli Mediteknian aulan seinässä roikkuva sammutuspeitteen säilytyspussi.

”Nälkä taisi yllättää myös pääsiäispupun, mutta missä?"

Edellä olevat kuvat ovat Itä-Suomen yliopiston Kuopion kampukselta, mutta huhujen mukaan myös Helsingin yliopiston Viikin kampuksella pääsiäispupu oli käynyt piilottelemassa munia samojen päivien aikana. Miten tämä on mahdollista? Onko pääsiäispupuja monta, vai onko pupu vain nopea loikkimaan kaupungista toiseen?

Jos tänä vuonna jäi muna löytämättä, niin onneksi ensi vuonna on taas uusi mahdollisuus saada suu makeaksi!

”Pääsiäispupu etsimässä parannuskeinoa suklaanhimoon."

Hyvää loppukevättä toivottaen,

Taru Lindholm, pääsiäispupun vakoilija, Retikka Ry:n opiskelijaedustaja