Pidetään ääntä!

18.6.2013 16:11

Kuka puhuu alamme puolesta?

Jäsentutkimuksen alustava data on saatu toimistolle ja kolme ryhmähaastattelua on käyty. Liiton suuntaan tulee toivetta näkyä julkisuudessa. Ja julkisuudella halutaan tukea myönteistä kuvaa ruoka-alasta.

Tässä on haastetta meille kaikille. Myönteiset uutiset alasta eivät ole median silmissä kovinkaan kiinnostavia: kriisit sen sijaan ovat.

Painavin syy ”hiljaisuudelle” on se, että liiton jäsenet ovat parhaita asiantuntijoita todenmukaisen kuvan välittymiselle ruoka-alalta, ei liiton henkilökunta tai hallinto. Tämän voisi konkretisoida numeroin: toimistolla jäseniä työskentelee viisi, kentällä jäseniä on lähes 6000.

Rohkaisenkin teitä tuomaan osaamisenne esille ja tarttumaan näppäimistöön ja herättämään keskustelua: kirjoittamaan mielipiteitä ja pohdintoja, tuomaan esiin faktoja lehtiin ja verkkoon joko yksilöinä tai oman organisaation kautta. Pohtikaa ääneen omissa sidosryhmissämme, tuokaa osaamistanne ja liiton muun jäsenkunnan asiantuntijuutta esille eri yhteyksissä. Kehitetään alan mainetta yhdessä.

Vai onko sinulla ehdotusta, kenen tehtävä alan esiin tuominen julkisuuteen on? Miten liitto ja sen toimihenkilöt voisivat olla siinä mukana?

- Maija Soljanlahti/viestintä

• lars rask 10 vuotta sitten

Perusjäsen on yleisesti ottaen passiivinen ja odottaa eetä joku muu tekisi jotain. On aivan totta, että alan ammattilaisten ja osaajien tulee antaa aitoa kuvaa alasta sen mahdollisuuksta ja positiiivisista puolista. Liitto ja sen henkilökunta toki voi toimia innostajana avaajana ja herättäjänä. Liitolla on kuitenkin hyvät viestinnälliset työkalut joiden hyödyntäminen kannattaa edistää osin hyviä tekijöitä auttaenkin

Lähetä kommentti