YTN-webinaari: Sopimuksettomat alat - Mistä saa sopia paikallisesti, vaikka sopimusta ei ole?

15.10.2021 09:00 – 11:00

Ylemmät toimihenkilöt YTN:n sopimuksettomat alat järjestävät yhteistyössä aamupäiväwebinaarin, jossa käsitellään paikallista sopimista erityisesti sopimuksettoman alan näkökulmasta. Webinaari järjestetään Teams Live -lähetyksenä.

YTN sopimuksettomat sisältävät ne alat, joilla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta. Näitä ovat:

• Vakuutusala
  • Järjestöala
  • Metsäala
  • Tilintarkastus, liikkeenjohdon konsultointi- ja taloushallintoala
  • Elintarvikeala
  • Rakennusala
  • Kaupan ala

Ohjelma:

klo 9-9.15  Webinaarin avaus ja YTN:n ajankohtaiset, YTN:n puheenjohtaja Teemu Hankamäki
klo 9.15-9.45  Yt-laki uudistuu, mikä muuttuu?
klo 9.45-10.20  Mistä saa sopia paikallisesti? YTN:n lakiryhmän puheenjohtaja Jan Degerlund
klo 10.20-11  Paikallinen sopiminen akavalaisesta näkökulmasta, Akavan työmarkkinajohtaja Katariina Murto

Webinaari on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille YTN-liittojen (ml. Agronomiliitto) jäsenille. Lue lisää YTN:n verkkosivuilta ja ilmoittaudu mukaan!

Tervetuloa mukaan!