Palaudu pandemiasta -etätilaisuus

12.5.2022 17:00 – 19:00

Miten valmistautua työelämän uuteen normaaliin? Etätöitä paikkariippumattomasti vai välillä toimistolle? Ahdistaako vai innostaako?

Agronomiliiton yksityissektorin neuvottelukunta järjestää työhyvinvointiin ja jaksamiseen liittyvän Palaudu pandemiasta -etätilaisuuden torstaina 12.5. klo 17–19. Tilaisuus on avoin kaikille Agronomiliiton jäsenille.

Luvassa rento, verkostoitumisen mahdollistava ilta, jossa voimaannuttava alustus sekä paneelikeskustelu. Tilaa on myös yhteiselle kuulumisten vaihdolle: Miten pandemiasta palaudutaan ja millainen on uusi normaali, miten erilaiset ratkaisut on otettu vastaan eri organisaatioissa?

Keskustelussa mm. aivotutkijan, rekrytoijan, myyntityötä tekevän ja palmurannalta työskentelevän näkökulmia työn järjestämiseen ja hyvinvointiin nyt ja tulevaisuudessa. Aihe on ajankohtainen: esim. YLE:n kyselyn mukaan 39 % vastanneista ahdistaa ajatus paluusta toimistolle (1000 vastaajaa). Myös Tilastokeskus keväällä 2021: 70 % etätöitä tehneistä toivoi voivansa työskennellä vähintään puolet työajastaan etänä myös pandemian jälkeen.

OHJELMA

klo 17-17.05 Tervetuloa ja johdatus illan ohjelmaan

klo 17.05-17.50 Asiantuntija-alustus: Aivotutkija professori MINNA HUOTILAINEN:  Jaksamista ja hyvinvointia tukevat ratkaisut tilanteen eri tavoin kokeville työntekijöille

Aivotutkija, professori Minna Huotilainen Helsingin yliopistolta tutkii työtä ja oppimista neurotieteen menetelmillä. Hän on kirjoittanut useita tietokirjoja, mm. Aivot työssä, Keskittymiskyvyn elvytysopas ja Uni ja unettomuus. Asiantuntija-alustus käsittelee työtä ja sen järjestelyjä sekä yksittäisen työntekijän että työyhteisön näkökulmasta. Paneelikeskustelussa kuulemme laajemmin ajatuksia toimistoille paluusta ja pandemiasta palautumisesta.

klo 17.50-17.55 Tauko

17.55-18.40 Paneelikeskustelu Minna Huotilaisen johdolla: Näkökulmia työteon monipaikkaiseen järjestämiseen

klo 18.40-19 Yhteinen keskustelu

Panelistit:

• Myyntijohtaja Samuli Salonen, Advance B2B, Salonen vietti viimeiset kuusi kuukautta etätöissä Mauritiuksella johtaen myyntitiimiä: onko työt erilaisia maailman toisella puolen?
  • VP, Strategic Wellbeing and Safety Paula Viikari, Valio Oy, Vastuu pandemia-ajan työjärjestelyistä Valiolla. Paula johtaa strategisen hyvinvoinnin ja turvallisuuden tiimiä ja on samalla vetänyt käytännön koronaepidemian hallintaa Valiossa syksystä 2020 saakka. Epidemian edelleen jatkuessa henkilöstön terveyden ja hyvinvoinnin tukeminen sekä tulevaisuuden työn ratkaisut vaativat vahvoja toimia myös Valiolla.
  • Rekrytointipäällikkö Tytti Isokangas, Atria Suomi Oy, Rekrytoijan näkökulmia
  • Business Development Manager Sami Kontulainen, Brenntag Nordic Oy, Kansainvälisen raaka-ainekaupan myyntitehtävät ja liikkuva työ
  • Digital Communication Manager Tuulikki Suihkonen, HKScan Oyj, Töissä kotona ja konttorilla, ideoi uusia tapoja tehdä töitä niin, että työyhteisö ja asiakkaat kohdataan myös livenä. Ihmisistä saa energiaa!
  •  PLM Project Manager Jaakko Holtinkoski, Fazer Makeiset Oy, Hybridityöntekoa käytännössä: töissä etänä ja livenä

ILMOITTAUTUMINEN JA PERUUTUKSET:

Ilmoittaudu jäsenille avoimeen etätilaisuuteen viimeistään 11.5.2022 TÄMÄN ILMOITTAUTUMISLOMAKKEEN KAUTTA.

Jos et pääse osallistumaan, muistathan peruuttaa ilmoittautumisesi osoitteeseen toimisto(at)agronomiliitto.fi.

Järjestämme webinaarin Teams-ympäristössä.