Webinaari: Me olemme yliopisto - miten puolustamme yhdessä työehtojamme?

15.3.2022 16:15 – 18:15

Mistä työehtosopimusneuvotteluissa on kysymys? Kuka neuvottelee puolestani? Joudummeko turvautumaan työtaistelutoimiin? Kuka voi osallistua ja mitä siitä seuraa?

Työehdoistasi neuvotellaan parhaillaan, nykyinen sopimus päättyy 31.3.2022. Yliopistojen yleiseen työehtosopimukseen on neuvoteltu lainsäädäntöä paremmat ja joustavammat työehdot yliopistolaisille – niistä haluamme pitää kiinni myös tulevaisuudessa.

Yllä oleviin ja muihin kysymyksiin saat vastauksen tiistaina 15.3.22 klo 16.15–18.15 järjestettävässä webinaarissa, joka on avoin kaikille yliopistosektorin järjestövalmiusasioista ja tulevasta neuvottelukierroksesta kiinnostuneille JUKOn liittojen jäsenille. Tilaisuuden järjestää JUKOn lakkotoimikunta.

Tule mukaan kyselemään ja keskustelemaan, miten voimme yhdessä puolustaa yliopistolaisten työehtoja!

Ilmoittaudu webinaariin neuvottelupäällikkö Outi Parikalle, sähköpostitse: outi.parikka(at)agronomiliitto.fi.

OHJELMA

Tilaisuuden avaus: Salla Viitanen, lakimies, Tieteentekijät

Miten yliopistolaisten työehdoista sovitaan?: Anna Zibellini, työmarkkinalakimies, Akavan erityisalat

Ajankohtaiskatsaus työehtosopimusneuvotteluista: Mia Weckman, edunvalvontajohtaja, Tieteentekijät ja Katja Aho, neuvottelupäällikkö, JUKO