Webinaari: Ihminen, työ ja tulevaisuus - kohti kestävää tulevaisuutta

16.9.2021 15:00 – 16:30 Toimintaympäristö muuttuu, työ muuttuu ja työn tekeminen muuttuu. Tulevaisuuden auringon nousun alat rakentavat kestävää tulevaisuutta.

Tervetuloa herättelemään ajatuksia kohti tulevaa syyskuun webinaariin torstaina 16.9.2021 klo 15-16.30. Aiheeseen meitä johdattaa professori Arto O. Salonen, jonka asiantuntijuus liittyy kestävään hyvinvointiin. Hän työskentelee Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitoksella ja on Suomen kestävän kehityksen asiantuntijapaneelin jäsen.

Ennen työtä tehtiin siksi, että siitä saatavan palkan avulla olisi mahdollista tyydyttää inhimilliset perustarpeet. Nykyään työtä tehdään myös siksi, että talous kasvaisi. Tulevaisuudessa työllä ratkaistaan yhteiskunnallisia ja planetaarisia ongelmia. Yhä useammat ihmiset haluavat muuttaa maailmaa työnsä kautta. Pelkkä palkka ei enää motivoi. Merkityksellisyyden tavoittelusta on tullut uusi työelämän trendi.

Auringon nousun alat ovat niitä, jotka ratkaisevat yhteiskunnallisia ja planetaarisia ongelmia. Tulevaisuudessa samanlaisina toistuvat työsuoritteet yhä useammin automatisoidaan. Ihminen näyttää suunnan, jota kohden teknologioiden tukemana kuljetaan. Niin kauan kuin suunta on epäselvä, puuttuu työltä tarkoitus.

ILMOITTAUTUMINEN JA PERUUTUKSET:

Ilmoittautuminen on päättynyt. Jos haluat vielä mukaan webinaariin, olethan yhteydessä jäsenpalvelupäällikkö Suvi Huttuseen sähköpostitse, suvi.huttunen(at)agronomiliitto.fi

Jos et pääse osallistumaan, muistathan peruuttaa ilmoittautumisesi mahdollisimman pian osoitteeseen toimisto(at)agronomiliitto.fi. Huomioithan, että ilmoittamatta jätetyistä peruutuksista perimme 15 euron maksun.