Ruokaketjun kilpailukyky ja EU-rahoitus

14.5.2013 12:30 – 15:30 Mitä Horisontti 2020 tarjoaa yrityksille ja tutkijoille?

Tervetuloa Agronomiliittoon pohtimaan, minkälaisia yhteistyömahdollisuuksia Horisontti 2020 avaa ruokaketjun tutkimuslaitoksille, yrityksille ja järjestöille.

Klo 12.30–12.40
Päivän avaus, Mervi Seppänen, puheenjohtaja, Agronomiliiton Koulutus- ja työvoimapoliittinen toimikunta

Klo 12.40–13.15
HORISONTTI 2020 – kohti seuraavaa puiteohjelmaa
, Raimo Pakkanen, komiteajäsen, TEKES, Elintarvike- ja bioteknologia –teema

Klo 13.30–15.30
Ideointi ja jatkosuunnitelmat, Mervi Seppänen

Ilmoittaudu tilaisuuteen ilmoittautumislomakkeen kautta.

Lisätietoja

Lisätietoja antaa asiamies Heidi Hännikäinen, heidi.hannikainen@agronomiliitto.fi, 040 901 1645.

Löydät tapahtuman myös facebookista!

Mikä Horisontti 2010?

Horisontti on Euroopan komission tutkimuksen ja innovaatioiden puiteohjelma. Horisontti 2020 -ohjelma tarjoaa rahoitusta kansainväliselle yhteistyölle, jossa tehdään korkeatasoista tutkimusta tai luodaan uusia ratkaisuja liiketoiminnalle. Ohjelma sopii erityisesti yrityksille, tutkimuslaitoksille, yliopistoille ja korkeakouluille.

Horisontti 2020 tavoitteiden alla olevat teema-alueet:

* Euroopan biotalouden haasteet: elintarviketurva, kestävä maatalous, merien ja merenkulun ja sisävesien tutkimus
* Turvallinen, puhdas ja tehokas energia
* Terveys, väestönmuutos ja hyvinvointi

”Pelkkä tutkimus ja teknologinen kehitys eivät riitä Eurooppaa kohtaavien haasteiden ratkaisemiseen. Tutkimustuloksia tulee voida hyödyntää tehokkaasti ja luoda niille kaupallisia mahdollisuuksia. Apuna ovat tällöin esimerkiksi pilottitoimet, demonstrointi, testausalustat, julkisten hankintojen tukeminen, käyttäjälähtöisten ratkaisujen kehittäminen ja standardointi.”

Tutustu ja lue lisää ec.europa.eu/research/horizon2020/