Blogit

RSS-syöte

Asiantuntijan ajankohtaiset

14 helmi

#UpeaUra – Osaamista ja kokemuksia jakamassa!

Mitä tapahtuu, kun kaksi naista perustaa ryhmän, jossa voi keskustella työnhausta toinen toista tukien? Syntyy ilmiö nimeltä Ompeluseura, joka järjesti täynnä energiaa ja osaamista olevan verkostoitumistapahtuman #UpeaUra viime perjantaina Helsingissä Korjaamolla. Minulle oli suuri ilo olla mukana upeassa uudenlaisessa ura- ja työnhakutapahtumassa, jossa useat vapaaehtoiset jakoivat tietoaan ja taitojaan muiden hyväksi. Meitä oli paikalla 400, mutta päivää seurattiin myös etäyhteydellä. Yhteensä kuulolla oli noin 900.

Opiskelijaelämää

9 joulu

Minne tie vie valmistumisen jälkeen?

Haastattelimme muutamaa lähivuosina valmistunutta entistä oikoslaista (Kuluttajaekonomian ja ravitsemustieteen opiskelijat OIKOS ry) siitä, miten he ovat löytäneet työnsä valmistumisen jälkeen ja miten opintojen aikana tulisi orientoitua työelämään.

Kentältä kuultua

17 helmi

Mieluummin olutta kuin väkeviä – joka viides Etelä-Suomen peltohehtaareista kasvaa mallasohraa

Agrosenioreiden tammikuun lounaskokouksessa 12.1.2016 saimme kuulla Panimoalan ajankohtaisia asioita, joita meille esitteli Panimoliiton toimitusjohtaja, ETM Elina Ussa.