Opiskelijatoiminta

Liitto ja opiskelijavaliokunta  järjestävät tapahtumaa ja toimintaa liiton opiskelijajäsenille.

Vuonna 2017 järjestettäviä tapahtumia ovat esimerkiksi työelämäillat/uraillat Helsingissä ja Kuopiossa, jäsentapahtuma lokakuussa sekä talviluistelu Helsingissä keväällä ja jo yhdeksättä kertaa järjestettävä vapputankkaus Helsingissä ja Kuopiossa. Syksyllä järjestetään myös perinteiset fuksi-illat Helsingissä ja Kuopiossa viime vuoden tapaan yhteistyössä paikallisten ravintoloiden kanssa. Työelämäiltoja järjestetään yhteistyössä myös ainejärjestöjen kanssa.Jäsenpalvelupäällikkö ja opiskelijapromoottorit kiertävät kampuksia kevät- ja syyslukukauden aikana liiton omilla ständeillä sekä muissa tapahtumissa. Koko ajan toimintaan voi antaa ideoita! Laita viestiä: opiskelijat(at)agronomiliitto.fi.

Vuonna 2017 opiskelijaedunvalvonnassa seuraamme aktiivisesti yliopistoissa tapahtuvia koulutusuudistuksia ja keskitymme vaikuttamisessa turvaamaan opetuksen tason. Opiskelijatoiminnassa keskitymme työelämätietouden jakamiseen ja opiskelijoiden verkostoitumisen tukemiseen. Opiskelijajäsentemme tarpeet kartoitamme syksyllä 2017 tehtävän opiskelijoiden työmarkkinatutkimuksen avulla. Toimintavuonna kehitämme ainejärjestöyhteistyötä entisestään ja pilotoimme ns. työpaikkavarjostuksen opiskelijoille ja vastavalmistuneille.