Opiskelijatoiminta

Liitto ja opiskelijavaliokunta  järjestävät tapahtumaa ja toimintaa liiton opiskelijajäsenille.

Vuonna 2017 järjestettäviä tapahtumia ovat esimerkiksi työelämäillat/uraillat Helsingissä ja Kuopiossa, jäsentapaaminen näillä näkymin syksyllä sekä talviluistelu Helsingissä ja jo yhdeksättä kertaa järjestettävä vapputankkaus Helsingissä ja Kuopiossa. Syksyllä järjestetään myös perinteiset fuksi-illat Helsingissä ja Kuopiossa viime vuoden tapaan yhteistyössä paikallisten ravintoloiden kanssa. Työelämäiltoja järjestetään yhteistyössä myös ainejärjestöjen kanssa. Vuoden 2017 syksyn toimintaan voi antaa vielä ideoita! Laita viestiä opiskelija-asiamiehelle: opiskelijat(at)agronomiliitto.fi. Opiskelija-asiamies ja opiskelijapromoottorit kiertävät kampuksia kevät- ja syyslukukauden aikana liiton omilla ständeillä sekä muissa tapahtumissa.

Vuonna 2017 opiskelijaedunvalvonnassa seuraamme aktiivisesti yliopistoissa tapahtuvia koulutusuudistuksia ja keskitymme vaikuttamisessa turvaamaan opetuksen tason. Opiskelijatoiminnassa keskitymme työelämätietouden jakamiseen ja opiskelijoiden verkostoitumisen tukemiseen. Opiskelijajäsentemme tarpeet kartoitamme syksyllä 2017 tehtävän opiskelijoiden työmarkkinatutkimuksen avulla. Toimintavuonna kehitämme ainejärjestöyhteistyötä entisestään ja pilotoimme ns. työpaikkavarjostuksen opiskelijoille ja vastavalmistuneille.