Alimenta

Jäsenlehti ilmestyy kuudesti vuodessa.

1907 perustetun lehden nimi oli Maatalous, ja nykyisen nimensä lehti sai vuonna 1996. Alimenta on latinaa ja tarkoittaa elintarvikkeita, ravintoa ja ravinteita.

Lehden sisältö keskittyy ajankohtaisen työmarkkinatiedon välittämiseen, jäsenten kokemusten kuvailuun, urapolkujen seuraamiseen sekä ajankohtaisten liiton edustamien alojen tapahtumien ja hankkeiden raportoimiseen.

Jäsenet voivat selata Alimentan uusia ja vanhoja numeroita arkistosta.

Alimenta tavoittaa yli 6 000 asiantuntija- ja johtotehtävissä työskentelevää akateemista vaikuttajaa, jotka toimivat pääasiassa elintarvike-, maatalous-, ravitsemus- ja kotitalousalalla.

Alimenta lehden toimitukselliset deadlinet sekä ilmestymispäivät vuonna 2017 ovat seuraavat:
1/2017 ilmestyy 22.2. (juttujen dl 13.1.)
2/2017 ilmestyy 13.4. (juttujen dl 28.2..)
3/2017 ilmestyy 8.6. (juttujen dl 25.4.)
4/2017 ilmestyy 21.9. (juttujen dl 11.8.)
5/2017 ilmestyy 2.11. (juttujen dl 21.9.)
6/2017 ilmestyy 21.12. (juttujen dl 8.11.)

Päivämäärät löytyvät Kalenterista.

Ohjeita aineistosta

Jäsenyhdistyksien tapahtumailmoitukset
Jäsenyhdistykset voivat käyttää Alimentaa tapahtumista ilmoittamiseen ja muuhun vastaavaan veloituksetta. Varatkaa tilaa aineistolle sekä toimittakaa aineistot toimitussihteeri Mary Petrille, etunimi.sukunimi@agronomiliitto.fi, (09) 2511 1643, mahdollisimman hyvissä ajoin, viimeistään kuitenkin juttujen jättöpäivänä. Juttujen deadline on keskimäärin 5 viikkoa ennen lehden ilmestymispäivää.

Mainokset
Lehdestä myydään mainostilaa. Ilmoitusmyynnistä vastaa Juha Halminen, puh: (09) 873 6944, faksi: (09) 873 6955, etunimi.sukunimi@kolumbus.fi. Mainostila varataan hyvissä ajoissa ja painovalmis aineisto toimitetaan suoraan painoon aineistopäivänä. Päivä löytyy Alimentasta toiselta sivulta, pääkirjoituksen vierestä sekä mediakortista.

Tekstejä tarjolle
Alimentaan saa tarjota juttuja ja juttuideoita mieluusti. Lehdessä käytetään freelance -kirjoittajina lähinnä liiton jäseniä, tosin muitakin juttuja on silloin tällöin otettu vastaan. Ota yhteyttä toimitussihteeriin, ja ehdota juttuaihetta!