Urapalvelut - tukea työnhakuun ja uralle

Etsitkö työpaikkaa, mietitkö työpaikan vaihtoa tai nykyisessä työssä kehittymistä? Pohditko omien vahvuuksien tunnistamista ja niiden sanoittamista?

Henkilökohtaista palvelua

Liiton jäsenenä sinun on mahdollista saada henkilökohtaista uravalmennusta erilaisissa työelämän tilanteissa sekä tukea työnhakuun ja urasuunnitteluun liittyvissä asioissa. Lisäksi kommentoimme työnhakuasiakirjoja: CV:itä, hakemuskirjeitä niiden kehittämiseksi sekä sparraamme LinkedInin käytössä. Viereisestä valikosta pääset tutustumaan urapalveluihimme tarkemmin. Urapalveluillamme on yhteistyösopimus Työvalmennus Futuurin uravalmentajien kanssa.

Henkilökohtainen uravalmennus voi kattaa esimerkiksi seuraavia asioita:

• työnhaku: menetelmät, työhakemuksen ja CV:n laatiminen, valmistautuminen työhaastatteluun ja soveltuvuustesteihin.
• urasuunnittelu: omat vahvuudet, tavoitteiden asettaminen, valintatilanteet, yrittäjyys, jatko-opinnot, työn ja perheen yhteensovittaminen.
• nykyisessä työssä kehittyminen: valmistautuminen kehityskeskusteluihin, työtehtävän vaihtaminen, työn tuunaus.

Palveluun hakeutuminen

Jokaisella jäsenellä on oikeus varata vapaasti uravalmennusta 2 tunnin edestä vuodessa. Mikäli jäsenen tilanne vaatii valmennuksen jatkamista yli 2 tunnin, tarve arvioidaan tilannekohtaisesti yhdessä uravalmentajan kanssa. Uravalmennus toteutetaan puhelimitse tai Teams-etäyhteydellä. Uravalmennus on maksutonta jäsenille.

Tiedustelut urapalveluista ja palveluun hakeutumisesta: urapalvelut(at)agronomiliitto.fi

Tietosuojaselosteessa kerromme, kuinka Agronomiliitto kerää, käsittelee ja luovuttaa henkilötietoja Agronomiliiton jäsenpalvelujen yhteydessä.

Avoimet työpaikat

Agronomiliiton jäsenet pääsevät katselemaan alan avoimia työpaikkoja, joista osa ilmoitetaan vain liiton sivuilla. Sivulle pääset tästä jäsentunnistuksen kautta.
Voit katsella myös Rekrytointi.com -palvelusta alan työpaikkoja.

Startti työnhakuun -verkkokurssi opiskelijoille ja vastavalmistuneille

Olemme keränneet Startti työnhakuun -verkkokurssille uravalmentajien avustuksella parhaat vinkit työnhakusi tueksi. Käsittelemme kurssilla oman osaamisen tunnistamista, työnhaun kanavia, työnhakuasiakirjoja, työhaastattelua ja työsopimusta. Tule mukaan kurssille tästä.

Webinaarit ja videotallenteet

Järjestämme säännöllisesti työnhakuun liittyviä webinaareja. Ajankohtaiseen webinaaritarjontaan pystyt tutustumaan tapahtumakalenterin kautta. Lähtökohtaisesti kaikki webinaarit tallennetaan ja pystyt jälkikäteen kuuntelemaan ne sinulle sopivana aikana. Videotallenteista löytyy myös mm. tallenteet webinaareista: CV kuntoon, LinkedIn työnhaussa, LinkedIn perusteet, Työhakemus-klinikka ja Oman osaamisen profilointi. Videotallenteet löydät verkkosivuiltamme jäsenkirjautumisen takaa.

Jäsenmaksualennukset

Jos olet jäsenenämme ilman säännöllisiä ansio- tai apurahatuloja vähintään kuusi kuukautta esimerkiksi työttömyyden, perhevapaan, vuorotteluvapaan, varusmies- tai siviilipalvelun, jatko- tai täydennyskoulutusopintojen, muun opiskelun, sairauden tai muun vastaavan syyn takia, voit olla oikeutettu alennukseen jäsenmaksustasi. Katso lisätiedot jäsenmaksuista täältä.

Vielä muutama vinkki!

Kuinka haet töitä?
Rakenna itsellesi tehokas työnhakustrategia, jonka avulla saat juuri itsellesi sopivan, soveltuvan ja mielenkiintoisen työn, jossa voit hyödyntää erikoisosaamistasi, joka johtaa omaan työtyytyväisyyteen ja työssä viihtymiseen.

Mieti ainakin seuraavia asioita:

• oma osaaminen, tee tietojen ja taitojen kartoitus sekä persoonallisuuden kartoitus (esim. SWOT-analyysi)
  • kohdenna työnhaku juuri sinua kiinnostaviin tehtäviin
  • tunne kohdeorganisaatio, jota lähestyt (internet, vuosikertomukset, ko. organisaatiossa työskentelevät tutut)
  • markkinoi omaa osaamista
  • turha vaatimattomuus ei kaunista!
  • ole sisukas ja jaksa yrittää!