Etsitään uutta hallituksen puheenjohtajaa

Agronomiliiton hallituksen nykyisen puheenjohtajan Mikael Jernin ilmoitettua, ettei ole enää käytettävissä tehtävään vuonna 2018, on liiton valtuusto perustanut nimitysvaliokunnan valmistelemaan uuden puheenjohtajan valintaa kaudelle 2018 -2020.

Nimitysvaliokunnan muodostaa valtuuston puheenjohtajisto eli puheenjohtaja Mikko Halkilahti sekä varapuheenjohtajat Päivi Saarentola ja Minna Autio. Henkilöt ovat antaneet suostumuksensa tehtävään, eikä kukaan heistä aio asettua ehdolle, eivätkä siten ole jäävejä.

Nimitysvaliokunnan jäsenten tehtävänä on selvittää hallituksen puheenjohtajan tehtävästä kiinnostuneet henkilöt ja ottaa ilmoittautumiset vastaan. Nimitysvaliokunnan jäsenet toimivat yhteyshenkilöinä tehtävästä kiinnostuneille antaen puheenjohtajan tehtävästä ja vaatimuksista tietoa ehdokkaille.

Nimitysvaliokunta pyrkii löytämään kandidaatteja, jotka voivat menestyksellisesti hoitaa Agronomiliiton hallituksen puheenjohtajan tehtävää, sekä siihen liittyviä muita velvoitteita. Tärkein tehtävä on Agronomiliiton hallituksen puheenjohtajan tehtävät ja siihen liittyvä edustaminen. Muita keskeisiä tehtäviä ovat perinteisesti mm. luottamustehtävät liiton yhteydessä toimivissa säätiöissä, sekä erityisvastuut talous-, henkilöstö sekä viestintäasioissa.

Nimitysvaliokunta tuo valtuuston marraskuun syyskokoukseen 30.11. listan niistä ehdokkaista, jotka ovat osoittaneet kiinnostuksensa hallituksen puheenjohtajaksi.

Puheenjohtajaehdokkaiden tulee toimittaa esittelynsä CV:n kera ensi tilassa nimitysvaliokunnalle, joka edelleen toimittaa ne valtuuston jäsenille. Esittelyn toimittaneille ehdokkaille varataan mahdollisuus esittäytymiseen valtuuston syyskokouksessa.

Nimitysvaliokunnan yhteystiedot:

Mikko Halkilahti: mikko.halkilahti(at)smail.fi , puh. 0400 745 234