Agronomiliitto ei ole mukana SAK:n ja STTK:n lakoissa

SAK:n sekä STTK:n jäsenliitot ovat ilmoittaneet uusista työtaistelutoimista. Agronomiliitto muistuttaa, että sen jäsenet eivät tee lakonalaista työtä.

SAK ja STTK sekä niiden jäsenliitot aloittivat painostustoimet vastustaakseen hallitusohjelman työelämäheikennyksiä jo syksyllä. Poliittisia lakkoja on järjestetty eri puolilla Suomea ja ne jatkuvat edelleen kevätkaudella.

Agronomiliitto ei ole mukana SAK:n, STTK:n tai niiden liittojen järjestämissä poliittisissa lakoissa. Tämä tarkoittaa sitä, että Agronomiliiton jäsenet eivät osallistu muiden liittojen lakkoihin, vaan jäsenemme pitäytyvät lakon aikana omissa työtehtävissään eivätkä tee lakon aikana lakossa olevien työkavereiden töitä.

Agronomiliitto on Akavan jäsenliittona ottanut kantaa työelämäheikennyksiin. Voit lukea Akavan ratkaisuehdotuksia tästä.

Jos työpaikkasi on SAK:n ja STTK:n lakkojen piirissä ja olet epävarma omasta asemastasi lakkoon liittyen, ota yhteys Agronomiliiton neuvottelupäällikkö Outi Parikkaan.

Lisätietoja:

Neuvottelupäällikkö Outi Parikka