Työttömien aktiivimalli muuttuu 1.4. – aktiivisuutta voi kerryttää myös Agronomiliiton palveluilla

Aktiivimalli uudistuu 1.4.2019, jolloin ensimmäistä kertaa myös ammattiliittojen järjestämät valmennukset voidaan hyväksyä aktiivisuutta kerryttäviksi palveluiksi. Agronomiliiton tarjonta rakentuu nykyisten urapalveluiden tarjonnan ympärille.

Ensimmäinen Tunnista ja sanoita osaamisesi -verkkovalmennus täysin suoritettuna kerryttää aktivisuusehtoon tarvittavan viiden päivän kokonaisuuden. Valmennus alkaa 8.4. Ilmoittaudu valmennukseen 5.4. klo 12:00 mennessä.

Työnhakijoiden virtuaalinen vertaisryhmä  täysin suoritettuna kerryttää myös tarvittavan viiden päivän kokonaisuuden. Virtuaaliryhmä alkaa 2.5. ja se kokoontuu kolme kertaa. Ilmoittaudu valmennukseen 25.4.2019 mennessä.

Verkkovalmennuksien lisäksi Agronomiliitolla voi olla, tapahtumatarjonnasta riippuen, yksittäisiä lähivalmennuspäiviä, joilla voi kerryttää aktiivisuutta. Webinaarit eivät täytä aktiivisuusehtoa.

Kaikki valmennukset merkitään näkyviin liiton tapahtumakalenteriin ja palvelut on nettisivuillamme merkitty ”Aktiivimalliin yhteensopiva” -merkinnällä.

Liitto antaa aktiivisuutta kerryttävien valmennusten suorittamisesta todistuksen ja se tulee itse toimittaa etuuden maksajalle eli työttömyyskassa Erkoon tai Kelalle.

Lue lisää verkkosivuiltamme https://www.agronomiliitto.fi/jasenpalvelu/tyo-ja-virkasuhdeneuvonta/tyottomyys/aktiivimalli-ja-liiton-palvelut/