Agronomiliiton hallitus täydentyi, pj. Jern jatkaa

Agronomiliiton valtuusto kokoontui 28.11. ja valitsi Mikael Jernin jatkamaan puheenjohtajana. Liiton hallitukseen saatiin kaksi uutta jäsentä, Henri Honkala sekä opiskelijoita edustava Kaisa Pethman.

Vierailevana puhujana oli Akavan puheenjohtaja Sture Fjäder, joka kertoi ajankohtaisista aiheista; menneistä eläkeneuvotteluista sekä palkansaajakeskusjärjestöjen tunnusteluista. Fjäder muistutti Akavan tekevän puoluepoliittisesti sitoutumatonta vaikuttamistyötä. Ensi kevään eduskuntavaalit ja hallitusohjelma ovat työllisyys- ja kasvusopimuksen lailla agendalla.

Valtuusto hyväksyi Agronomiliitolle uuden strategian, jossa katsotaan vuoteen 2020. Vuoden 2015 toimintasuunnitelmassa keskitytään työttömien ja työttömyysuhan alla olevien jäsenten tukemiseen sekä vastavalmisteneiden tarpeisiin.

Valtuusto antoi julkisuuteen tiedotteen, jossa annettiin vahva tuki Akavalle säilyttää itsenäinen keskusjärjestö mutta esitettiin huoli työllisyystilanteesta ja lyhytnäköisestä yt-toiminnasta.