Stipendejä ja apurahoja voi hakea huhtikuun ajan

Maanantaina 1.4. avautui kolmannen kerran Agronomiliiton ja sen yhteydessä toimivien säätiöiden SUOMI KASVAA RUOASTA koulutusstipendien ja tutkimusapurahojen haku. Hakuaikaa on huhtikuu 2019.

Uutta on täysin sähköinen järjestelmä, jonka olemme talven aikana kehittäneet yhdessä Aspicore Oy:n kanssa. Hoidamme sillä jatkossa koko prosessin hakemisesta aina maksatukseen saakka. Hakijan näkökulmasta järjestelmä on varmasti vanhaa paperiaikaa näppärämpi.

Koulutusstipendit

Pelkästään Agronomiliiton jäsenille tarkoitettuihin koulutusstipendeihin on varattu tänä vuonna yhteensä reilut 60 000 euroa. Uskomme, että alan menestyksen ja kasvun takaa ajantasainen ja korkea osaaminen. Omalla jäsenkunnalle suunnattujen stipendien tavoitteena on sekä ammatillisen kilpailukyvyn että henkilökohtaisen työmarkkinakilpailukyvyn vahvistaminen niin opiskelijoille, palkansaajille, yrittäjille kuin työttömillekin.

Tutkimusapurahat

Ruoka-alan toimintaedellytyksiä edistävään tutkimukseen elinkeinon kehittämiseksi tarjolla on reilut 260 000 euroa tutkimusapurahoja. Niitä ohjataan tieteellisin kriteerein, ensisijaisesti henkilökohtaisina tutkimusapurahoina mm. tutkijaurien mahdollistamiseksi. Agronomiliiton jäsenyys katsotaan eduksi.

Kannattaa täyttää hakemus ajoissa, sillä tutkimusapurahojen ehdoton edellytys on lausunto, jonka tulee lausunnonantajien toimesta antaa hakuajan puitteissa – huhtikuun aikana.