Yliopistosektorille syntyi neuvottelutulos

Yliopistojen työehtosopimusneuvotteluissa saatiin aikaan neuvottelutulos myöhään sunnuntai-iltana.

Teknisten syiden vuoksi neuvotteluosapuolet kuittasivat sen tiistaina.

Neuvottelut käytiin vauhditetussa aikatauluissa koronavirusepidemian suljettua yliopistojen ovet. Yliopistojen henkilöstö tekee kuitenkin koko ajan töitä, opetus ja tutkimus pyörivät etänä. Syntynyt neuvottelutulos menee seuraavaksi järjestöjen hallintojen käsittelyyn.

Sopimuksen sisällöstä kerrotaan, kun kaikkien neuvotteluosapuolten hallinnot ovat hyväksyneet sen.

Yliopistojen yleinen työehtosopimus päättyy 31. maaliskuuta. Jos järjestöjen hallinnot hyväksyvät neuvottelutuloksen, uusi työehtosopimus tulee voimaa 1. huhtikuuta 2020.

Yliopiston sopimusneuvotteluihin osallistuvat JUKO, Ammattiliitto PRO, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Sivistystyönantajat.

Seuraa julkisen sektorin neuvottelutilannetta JUKOn verkkosivuilla täällä.