Sture Fjäderillä laaja kannatus jatkaa Akavan puheenjohtajana

Sture Fjäder on kerännyt taakseen jo yli puolet Akavan liittokokousäänistä ja valtaosan liitoista puheenjohtajavaalia varten. Akavan puheenjohtaja seuraavaksi nelivuotiskaudeksi valitaan toukokuussa. Fjäderiä kannattavat liitot - Agronomiliitto mukaan lukien - kertoivat puheenjohtajaehdokkaansa vahvuuksista lehdistötilaisuudessa Helsingissä 8.2.2016.

Sture Fjäder on toiminut Akavan puheenjohtajana pian viisi vuotta. Tänä aikana hän on selkeästi nostanut Akavan profiilia ja lisännyt keskusjärjestön näkyvyyttä ja tunnettuutta yhteiskunnassa. Fjäder on kirkastanut koko korkeasti koulutettujen järjestön merkitystä sekä ennen kaikkea sen osaavien jäsenten merkittävää roolia suomalaisessa yhteiskunnassa. Akavan tarpeellisuutta yli puolen miljoonan suomalaisen puolestapuhujana ei kukaan enää kyseenalaista.

Fjäderin tukijat kiittelevät hänen aktiivista neuvotteluhaluaan ja – kykyään. Tästä esimerkkinä ovat useaan otteeseen käynnistetyt yhteiskuntaneuvottelut, joissa Fjäder on aina korostanut Akavan halua saada sopimus aikaan.

Keskusjärjestöä hyvän kasvun ja kehittymisen tiellä tulee ohjata ammattilaisen, jolla on vahva kokemus tehtävästä. Tällä tavoin luodaan akavalaisille parasta tulevaisuutta uudistuvassa työelämässä.

Sture Fjäderin taakse tähän mennessä asettuneen 20 liiton äänimäärät riittävät jo takaamaan selkeän enemmistön toukokuun vaalissa. Myös Agronomiliitto kannattaa Sture Fjäderiä.

Lisätietoja:   Agronomiliiton toiminnanjohtaja Jyrki Wallin
                     jyrki@wallin@agronomiliitto.fi , p. 040 901 1640