Pohjois-Karjalan agronomit ry on vuoden yhdistys 2021

Pohjois-Karjalan agronomit julistettiin Agronomiliiton vuoden yhdistykseksi 2021 lauantaina 26.3. järjestetyn liiton ajankohtaispäivän yhteydessä.

Pohjois-Karjalan agronomit ry:n puheenjohtaja Anna Liimatainen otti uutisen ilolla vastaan virtuaalisessa ajankohtaispäivässä. Kunniamainintaan sisältyy 1 500 euron rahapalkinto.

Valinnan perustelut

Pohjois-Karjalan agronomit ry:n toiminta on ollut aktiivista koronapandemian aiheuttamista haasteista huolimatta. Koronatilanteen hellittäessä loppuvuotta kohden, yhdistys järjesti jäsenilleen useita tapahtumia. Osallistujamäärät olivat ilahduttavan suuria suhteutettuna yhdistyksen jäsenmäärään. Toiminta on ollut jo vuosia aktiivista ja oman jäsenkuntansa näköistä.

Syyskuussa yhdistys pääsi kokoontumaan kasvotusten vuosikokouksen merkeissä. Kokous pidettiin Joensuussa OP Pohjois-Karjalan Joensuun konttorin tiloissa, jossa Pohjois-Karjalan agronomit olivat ensimmäinen vierailijaryhmä 1,5 vuoteen koronapandemian alettua.

Yhdistys kokoontui 22.10. verkostoitumis- ja illallistilaisuuteen Agronomiliiton Suomi kasvaa ruoasta -jäsenseminaarin iltana. Illallisen äärellä kuultiin terveisiä seminaarista ja päästiin puhumaan seminaarin teemaan sopivasti lähiruoasta. Kokoontumispaikkana toimi historiallisessa puutalokorttelissa sijaitseva Ravintola Filipof Joensuussa. Tilaisuuteen osallistuttiin runsaslukuisesti 22 jäsenen ja 6 puolison voimin.

Loppuvuodesta yhdistys pääsi vielä viettämään teatteri-iltaa Joensuun kaupunginteatterissa, jossa esitettiin moderni versio Punainen viiva -näytelmästä.

Yhteydenpito Agronomiliittoon ja osallistuminen liiton tapahtumiin on ollut säännöllistä ja oma-aloitteista. Pohjois-Karajalan agronomit ovat myös kirjoittaneet ilahduttavan runsaasti tapahtumistaan Alimenta-lehteen.

Agronomiliitto haluaa tällä valinnalla kannustaa yhdistystä jatkamaan aktiivista ja oman jäsenistönsä näköistä toimintaansa ja jatkossakin järjestämään jäseniään kiinnostavia vierailuja ja kulttuuritapahtumia sekä muita verkostoitumistilaisuuksia.

Lämpimät onnittelut Pohjois-Karjalan agronomeille!