Neuvonta-alan runkosopimuksen neuvottelut käynnistyivät

Agronomiliitto ry:n, Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ry:n, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry:n sekä Ammattiliitto Pro ry:n ja Palvelualojen työnantajat Palta ry:n väliset neuvonta-alan runkosopimusta koskevat neuvottelut käynnistyivät tänään 12.11. Eteläranta 10:ssä. .

Neuvotteluissa osapuolet esittelivät puolin ja toisin neuvottelutavoitteensa tekstimuutosten osalta seuraavaa työehtosopimuskautta ajatellen. Palkankorotuksista ei vielä keskusteltu.

Neuvonnan runkosopimuksen voimassaolo päättyy vuoden vaihteessa. Neuvotteluaikoja on sovittu syksylle useita ja tavoitteena on saada sopimusratkaisu ennen sopimuksettoman tilan alkamista. Seuraavan kerran neuvottelijat tapaavat 18.11., jolloin kuullaan vastaukset ja vastineet toisen osapuolen esittämiin tekstimuutosesityksiin. Neuvottelut sujuivat tunnustelevissa tunnelmissa.

Lisätietoja:
neuvottelupäällikkö Minna Hälikkä, puh. 09 2511 1644.