Neuvonta-alan neuvottelut jatkuvat tammikuussa

Neuvonnan runkosopimuksen neuvotteluissa alkoi joulutauko. Neuvottelut jatkuvat jälleen tammikuussa.

Neuvonta-alan runkosopimusta koskevat neuvotteluita jatkettiin tekstikysymysten osalta tiistaina 17.12. Pöydällä ovat edelleen työaikaan liittyvät asiat, 5-päiväinen lomanlaskenta sekä työaikapankkia koskevien määräysten selkeyttäminen. Kiky-tunneista, palkoista tai palkankorotusten muodosta ei tässä vaiheessa ollut edellytyksiä neuvotella, koska vientialojen sopimusten osalta pää on edelleen avaamatta.

Neuvotteluissa pidetään joulutauko ja niitä jatketaan jälleen tammikuussa 2020.

Neuvonta-alan runkosopimuksen voimassaolo päättyy vuoden vaihteessa. Sopimusten (runkosopimuksen lisäksi Faba osuuskuntaa ja Viking Genetics Oy:tä koskeva liityntäpöytäkirja) voimassaolo jatkuu ns. jälkivaikutuksen nojalla myös vuoden vaihteen jälkeen niin kauan kuin osapuolten välisiä neuvotteluja jatketaan.

Agronomiliiton lisäksi neuvonta-alan runkosopimusta neuvottelevat Jyty, Ammattiliitto Pro ja JHL. Työnantajapuolta edustaa Palvelualojen työnantajat Palta.