Neuvonta-alalle sopimustulos

Neuvonta-alan runkosopimusta koskevissa työehtosopimusneuvotteluissa on saavutettu neuvottelutulos osapuolten välillä myöhään maanantai-iltana 31.1.2022. Edellinen sopimuskausi oli irtisanottu päättymään 31.1.

Sopimustuloksen sisällöstä tiedotetaan, kunhan kaikkien osapuolten hallinnot ovat hyväksyneet neuvottelutuloksen.

Faba osk:n ja Viking Genetics Oy:n talokohtaisen työehtosopimuksen neuvottelut alkavat mahdollisimman pian runkosopimuksen neuvottelujen jälkeen.

Agronomiliitto neuvottelee mainitut kaksi työehtosopimusta yhdessä muiden toimihenkilöjärjestöjen kanssa.

Neuvonta-alan työehtosopimuksen piiriin kuuluvia keskeisiä työyhteisöjä ovat esimerkiksi maatalousalan ProAgria Keskukset, Martat, 4H-toiminta, Faba, Viking Genetics, Puutarhaliitto ja Suomen Hippos. Sopimusta noudatetaan myös alan monissa muissa pienissä yhteisöissä.

Pääset tutustumaan neuvottelutulokseen tästä

Lisätietoa: linda.kanniainen@agronomiliitto.fi