Lounais-Hämeen agronomit on vuoden yhdistys 2018

Lounais-Hämeen agronomit julistettiin Agronomiliiton vuoden yhdistykseksi 2018 lauantaina 30.3. järjestetyn liiton ajankohtaispäivän yhteydessä.

Lounais-Hämeen agronomit ry:n puheenjohtaja Oiva Niemeläinen vastaanotti palkinnon, jonka luovuttivat valtuuston puheenjohtaja Mikko Halkilahti ja hallituksen varapuheenjohtaja Jaana Martikainen. Kunniamainintaan sisältyy 1 500 euron rahapalkinto.

Valinnan perustelut

Yhdistyksen toiminta on vuonna 2018 ollut aktiivista ja monipuolista. Tapahtumissa oli sekä asiaa yritysvierailujen muodossa että hupia erilaisten kulttuuritapahtumien muodossa. Osallistujamäärät olivat ilahduttavan suuria suhteutettuna yhdistyksen jäsenmäärään.

Alkuvuoden ensimmäinen tapahtuma oli tutustumisvierailu biologisia torjuntaeliöitä tuottavaan Biotus Oy:hyn Forssassa. Piikkiöön suuntautuneella kesäretkellä yhdistys vieraili muun muassa kurkun viljelyyn erikoistuneella puutarhalla ja Luonnonvarakeskuksen koetoiminta-asemalla. Syksyinen kulttuuriretki suuntautui Hämeenlinnaan, jossa vuorossa oli teatteria ja mukavaa yhdessäoloa illallisen merkeissä. Yhdistyksen kokouksen yhteydessä tutustuttiin Luonnonvarakeskuksen nykyisiin toimintalinjoihin.

Ilahduttavaa Lounais-Hämeen agronomien toiminnassa on ollut myös yhteistyö naapuriyhdistysten kanssa. Piikkiön kesäretkelle osallistui useita naapuriyhdistysten jäseniä ja Hämeenlinnan kulttuuriretki järjestettiin yhdessä Kanta-Hämeen agronomien kanssa.

Yhteydenpito Agronomiliittoon ja osallistuminen liiton tapahtumiin on ollut säännöllistä ja oma-aloitteista. Yhdistys hyödyntää kiitettävästi tiedotustoiminnassaan Agronomiliiton kotisivualustaa. Kotisivut ovat ajan tasalla ja niistä on helppo löytää johtokunnan yhteystiedot, tiedot tulevista tapahtumista ja kuvamuistoja menneistä tapahtumista.

Agronomiliitto haluaa tällä valinnalla kannustaa myös muita yhdistyksiä tekemään yhteistyötä naapuriyhdistysten kanssa. Agronomiliiton strategiassakin on mainittu yhteistyökykyisyys yhtenä tärkeänä arvona: ”Yhteistyökykyisyys on toimintamme kulmakiviä. Nojaamme siihen niin sisäisessä toiminnassamme kuin kumppanuuksissakin. Yhteistyöllä parannamme tehokkuutta käytännön toimissa ja edunvalvonnassa.”

LÄMPIMÄT ONNITTELUT LOUNAIS-HÄMEEN AGRONOMEILLE !