Linda Kanniainen Agronomiliiton juristiksi

Agronomiliitto ry:n hallitus on valinnut liiton uudeksi juristiksi oikeustieteen maisteri Linda Kanniaisen, 36.

Linda Kanniainen aloittaa uudessa tehtävässään 1.6.2020. Hänen edeltäjänsä, neuvottelupäällikkö VT Minna Hälikkä siirtyi Farmasialiittoon työmarkkinajohtajaksi.

Linda tulee työskentelemään Agronomiliiton juristina. Hän vastaa pääasiassa liiton yksityisen sektorin edunvalvonnasta ja palvelussuhdeneuvonnasta sekä toimii valmistelijana ja neuvonantajana liiton sopimusjuridiikassa. Keskeisiin tehtäviin kuuluu myös liiton hallintoon ja järjestötoimintaan kuuluvia vastuita.

Ennen Agronomiliittoon siirtymistään Linda on työskennellyt HR-, sopimus- ja hallintojuridiikan sekä liiketoiminnan kehittämistehtävissä, muun muassa hallinnollisena lakimiehenä Rahoitusvakausvirastossa sekä lakimiehenä ja konsulttina liikkeenjohdon konsultointiyritys Palovoima Oy:ssä. Hänellä on vuosien ajalta taustaa myös vapaaehtois- ja luottamustehtävistä Lakimiesliitossa.

”Toivotamme Lindan tervetulleeksi Agronomiliittoon. Uskon, että hänen monipuolisesta kokemuksestaan on apua jäsenkuntamme palvelemiseksi”, toteaa Agronomiliiton toiminnanjohtaja Ilkka Pekkala.

”On hienoa saada omalta osaltani tukea Agronomiliiton jäseniä ja heidän menestymistään työelämässä ja yhteiskunnassa”, Linda kertoo.

”Arvostan suomalaisen ruoka-alan korkeatasoista koulutusta ja osaamista.  Teen omalla juridisella osaamisellani kaikkeni, että jäsenet voisivat hyvin ja saisivat tehdä työkseen sitä, missä ovat parhaimmillaan. Erityisesti korona-aikana on helppo ymmärtää, että ruoka-ala kaikessa moninaisuudessaan on toimivan yhteiskunnan perusta”, Linda korostaa.

”Odotan innolla jäsenistöön ja sidosryhmiin tutustumista ja kuulen mielelläni jäsentemme toiveita ja tarpeita. Ollaan yhteyksissä matalalla kynnyksellä!”

Lindan tavoittaa 1.6. alkaen puhelimitse numeroista 09 2511 1644 ja 040 901 1644. Sähköpostiosoite on linda.kanniainen@agronomiliitto.fi