Lapin agronomit on Vuoden yhdistys 2012

Agronomiliiton hallitus valitsi Lapin agronomit vuoden yhdistykseksi. Heidän toimintansa viime vuonna oli jälleen erittäin aktiivista.

Agronomiliiton yhdistysten ja neuvottelukuntien puheenjohtajat ja muut aktiivit kokoontuivat 6.4.2013 liiton ajankohtaispäivään. Perinteiden mukaisesti tilaisuudessa julkistettiin Vuoden yhditys. Agronomiliiton hallituksen puheenjohtaja Mikael Jern luovutti palkinnon Lapin agronomien puheenjohtaja Veikko Maijalalle sekä sihteeri Oiva Nissiselle. Kunniakirja, puinen muna -kiertopalkinto sekä 2 500 euron stipendi luovutettiin yhdistykselle. Maijala ja Nissinen kertoivat Lapin agronomien aktiivisen hallituksen toiminnasta ja kiittelivät jäsenistönsä aktiivisuutta.

"Lapin agronomit lähettivät viime vuonna yhdeksän jäsentiedotetta ja seitsemän muuta tiedotetta, joissa kerrottiin sekä yhdistyksen että Agronomiliiton ajankohtaisista asioista ja tulevista tapahtumista. Yhdistys myös muisti seitsemää merkkipäiväänsä viettänyttä jäsentä. Yhdistys jätti oman vetoomuksensa MTT:lle tutkimustoiminnan säilyttämiseksi Apukassa 17.2. ja osallistui Agronomiliiton valtuustovaaliin omalla valitsijayhdistyksellään ”Pohjoisen Suomen agronomit"", tiivisti Jern Lapin agronomien toiminnan viime vuodelta.