JUKO pyrkii jatkamaan neuvotteluja kuntasektorin virka- ja työehtosopimuksesta mahdollisimman pian

Pitkään odotettu sovittelulautakunnan ehdotus uudeksi kuntasektorin virka- ja työehtosopimukseksi saatiin  tiistaina 10.5. Agronomiliiton hallitus hyväksyi sen samana päivänä ja  JUKOn hallitus keskiviikkona 11.5.

Valitettavasti kaikki osapuolet eivät sopimusta hyväksyneet, joten sopimus raukesi ja neuvottelutilanne on edelleen kesken.

JUKOn neuvottelijat ovat irtisanoneet kunta-alan yleisen pääsopimuksen, jotta yhteistyö sopimusta kannattaneiden neuvottelujen osapuolien kanssa voi jatkua.

Tavoitteena on saada uusi sopimus aikaiseksi mahdollisimman pian käyttäen hyväksi sovitteluehdotusta.

Ylityö- ja vuoronvaihtokielto jatkuu koko kuntasektorilla toistaiseksi.

Kuntasektorin lakkoihin osallistuneet voivat hakea lakkoavustusta Agronomiliiton verkkosivuilta löytyvillä ohjeilla ja lomakkeella.