Ilmari Halinen on poissa

1957 - 2022

Saimme lauantaina 19.3. suruviestin, että M. Sc., agronomi Ilmari Halinen on nukkunut pois sairauden uuvuttamana. Ilmari toimi pitkään Agronomiliiton luottamustehtävissä, mm. valtuuston jäsenenä ja puheenjohtajana (2009 – 2016) sekä hallituksen puheenjohtajana (2018 – 2020).

Myös Agronomitalo oli lähellä Ilmarin sydäntä ja hänellä oli merkittävä rooli Agronomitalon peruskunnostushankkeen käynnistämisessä. Yrittäjyyden edistäminen akavalaisessa yhteisössä oli hänelle tärkeää mm. Agronomiliiton yrittäjävaliokunnan ja Akavalaiset Yrittäjät AKY:n kautta. Agronomiliitto-yhteisön säätiöiden toiminnan turvaaminen taloudellisesti kestävästi oli luonteva osa puheenjohtajan työtä.

Raviurheiluun Ilmari tutustui pikkupojasta lähtien isänsä rinnalla. Hänen panoksensa hevosalan kehittymiseen ja kasvamiseen Suomessa on huomattava. Hän toimi myös Riihimäen Raviseuran puheenjohtajana poismenoonsa saakka.

Ilmarin toiminnalle luonteenomaista oli sitoutuneisuus kaikkeen, mihin hän osallistui sekä perehtyneisyys ja kantaaottavuus asioihin. Vaikean sairauden loppuvaiheessakin Ilmari toimi aktiivisesti ja piti yhteyttä läheisiin verkostoihinsa. Olemme menettäneet merkittävän vaikuttajan ja ystävän.

Lämmin osanottomme Ilmarin omaisille ja läheisille.