Erillishaku 2020: Kannustusstipendit maatilatyöskentelyyn

Agronomiliitto haluaa olla mukana poikkeusaikana tukemassa kotimaista maatalous- ja elintarvikealaa Suomi kasvaa ruoasta -teeman mukaisesti. Vuoden 2020 stipendien erillishaku liittyy maatilojen lisätyövoiman tarpeeseen koronapandemian aikana.

Maaseudulla tarvitaan 16 000 ulkomaista kausityöntekijää, joiden maahantulo on nyt uhattuna. Lisäksi sairastuminen tai karanteeni voivat nopeasti muuttaa tilannetta maaseudun yrityksissä. Tähän tarpeeseen Töitäsuomesta.fi antaa apua. Agronomiliitto on mukana tukemassa Töitäsuomesta.fi-palvelun toimintaa.

Agronomiliitto ja Henrik ja Ellen Tornbergin Säätiö haluavat kannustusstipendejä jakamalla tukea myös opiskelijoita ja vastavalmistuneita Agronomiliiton jäseniä, jotka auttavat maatilayrittäjiä ja tukevat lomituspalveluja korona-aikana. Kannustusstipendejä maatilatyöskentelyyn myönnetään opiskelijoille ja vastavalmistuneille (= valmistumisesta enintään 2 vuotta), jotka työskentelevät Töitäsuomesta.fi-palvelun kautta korona-apuna maatilayrittäjille. Työskentelyn minimikesto on kaksi viikkoa.

Haku tapahtuu sähköisen hakujärjestelmän kautta, jonne löydät linkin www.agronomiliitto.fi-nettisivuilta, jossa kannattaa tutustua hakuehtoihin. Stipendit rahoitetaan Agronomiliiton ja Henrik ja Ellen Tornbergin Säätiön varoista sääntöjen mukaisesti.

Hakuohjeisiin ja sähköiseen hakujärjestelmään pääset tästä.