AKY - Akavalaiset yrittäjät ry aloittaa toimintansa

Työelämän monimuotoistuessa Akava vahvistaa yrittäjien edunvalvontaa ja palveluja.

Yksi Suomen suurimmista yrittäjäjärjestöistä AKY - Akavalaiset yrittäjät ry aloitti tänään toimintansa, kun Akateemiset yrittäjät AKY ry ja Entre – Akavan yrittäjät ja itsensätyöllistäjät ry yhdistivät voimansa. Akavalaiset yrittäjät ry:hyn kuuluu yhteensä 21 järjestöä.

Yhdistyksen vuosikokous valitsi puheenjohtajaksi Timo Saranpään sekä varapuheenjohtajiksi Salla Luomanmäen ja Mika Uusi-Pietilän. Saranpää on yrittäjä ja Suomen Ekonomien puheenjohtaja, Luomanmäki Akavan Erityisalojen toiminnanjohtaja ja Uusi-Pietilä on yrittäjä sekä Suomen Yrittäjien hallituksen jäsen.

Akavan yrittäjäjärjestöjen yhdistyminen antaa entistä paremmat mahdollisuudet Agronomiliiton yrittäjien ja itsensätyöllistäjien asioiden tehokkaalle hoitamiselle. Yhteistyö ja voimien yhdistäminen tehostaa yrittäjien edunvalvontaa ja palveluiden kehittämistä", kertoo uuden järjestön hallituksen jäsen ja liiton yrittäjien edunvalvonnasta vastaava neuvottelupäällikkö Minna Hälikkä.

Lue aiheesta tarkemmin Akavan verkkosivuilta täältä.