Agronomiliitto tukee Maria Löfgrenin valintaa Akavan puheenjohtajaksi

Agronomiliitto kannattaa Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestön (JUKO) toiminnanjohtaja Maria Löfgrenin valintaa Akavan uudeksi puheenjohtajaksi.

Tehtävään ovat asettuneet ehdolle Maria Löfgren sekä Tekniikan akateemisten (TEK) toiminnanjohtaja Jari Jokinen

Agronomiliiton hallitus kuuli ehdokkaita 13.10.2022. Molemmat ehdokkaat ovat vahvoja työelämän asiantuntijoita, joita meneillään olevassa tietotyön murroksessa tarvitaan. Agronomiliiton hallitus päätti perusteellisen keskustelun jälkeen asettua Maria Löfgrenin tueksi. Löfgrenin eduksi nähtiin erityisesti vahva edunvalvonta- ja työmarkkinaosaaminen.

Agronomiliitolle on tärkeää, että Akava-yhteisössä jatketaan Agronomiliiton ja Akavan yhteistyönä laaditussa Akavan ruokaohjelmassa esitettyjä toimia alan kehittämiseksi sekä osaamisen ja innovaatiotoiminnan vahvistamiseksi.  Agronomiliitto haluaa myös jatkaa Akava-yhteisössä keskustelua jäsenmääriltään pienten liittojen vaikutusmahdollisuuksien varmistamisesta.

Akavan liittokokous valitsee uuden puheenjohtajan 14.11.2022. Akavan nykyinen puheenjohtaja Sture Fjäder jättää tehtävän kesken nelivuotiskautensa. Tämän vuoksi nyt valittavan puheenjohtajan toimikausi kestää vain toukokuuhun 2024, jolloin valitaan uusi puheenjohtaja nelivuotiskaudeksi.

Lisätietoja: Agronomiliiton hallituksen puheenjohtaja Jyrki Isotalo, puh. 040 824 4360