Agronomiliitto: Aktiivimalli saatava kuntoon pikaisesti

Agronomiliitto edellyttää aktiivimallin selkeiden epäkohtien korjaamista pikaisesti keskusjärjestö Akavan tiedotteessaan 24.1. vaatimalla tavalla.

Lue Akavan tiedote täältä.

Erityisesti omatoimisen työnhaun lisääminen aktiivimallin kriteeriksi on keskeistä. Myös aktiivisuutta osoittavien palveluiden joukkoa on laajennettava. Esimerkiksi Agronomiliitto tarjoaa jäsenilleen tehokkaita ja haluttuja palveluja, joiden tulee kuulua aktiivimallissa hyväksyttyihin palveluihin.

Agronomiliiton hallitus on päättänyt olla osallistumatta 2.2. Helsingissä järjestettävään mielenilmaisuun aktiivimallia vastaan. Mielenilmaisuun osallistuminen on jokaisen jäsenen itsensä päätettävissä.

Lisätietoja:

Agronomiliiton toiminnanjohtaja Jyrki Wallin, puh. 040 901 1640,  jyrki.wallin@agronomiliitto.fi

Yksityinen sektori /neuvottelupäällikkö Minna Hälikkä, puh. 09 251 1644, minna.halikka@agronomiliitto.fi

Julkinen sektori /neuvottelupäällikkö Outi Parikka, puh. 09 2511 1642, outi.parikka@agronomiliitto.fi

Urapalvelut/ura-asioiden päällikkö Heidi Hännikäinen, puh. 09 2511 1645, heidi.hannikainen@agronomiliitto.fi