SUOMI KASVAA RUOASTA -jäsenseminaari 2022

29.10.2022 12:30 – 15:45

Agronomiliitto järjestää kaikille jäsenilleen yhteisen SUOMI KASVAA RUOASTA -jäsenseminaarin lauantaina 29.10.2022 klo 12.30-15.45. Seminaarin teemana on Ruokaturva muuttuvassa maailmassa. Tilaisuus pidetään Helsingissä, Crowne Plaza Helsinki Hesperia hotellin tiloissa (Mannerheimintie 50). Voit seurata tilaisuutta myös suorana lähetyksenä.

Kuulemme kolme alustusta, joissa asiantuntijat tarkastelevat ruokaturvaa eri näkökulmista. Juontajana toimii Agronomiliiton valtuuston varapuheenjohtaja, ETM Maija Soljanlahti.

Toivotamme kaikki Agronomiliiton jäsenet lämpimästi tervetulleiksi!

OHJELMA JA PUHUJAT

Globaaliin ruokaturvaan on vielä matkaa, ruokaturva-asiantuntija, MMT Kaisa Karttunen

MMT Kaisa Karttunen on tehnyt työuran kansainvälisissä ja kotimaisissa ruokajärjestelmän ja ruokaturvan tehtävissä, mm. FAO:ssa, ulkoministeriössä, maa- ja metsätalousministeriössä ja viimeksi E2 Tutkimuksessa.

_____ KAHVITAUKO____

Ravitsemusturvaerikoistutkija, FT Niina Kaartinen, Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos

FT Niina Kaartinen on Suomen aikuisväestön ravitsemuksen ja ravitsemusseurannan asiantuntija ja yksi kansallisen FinRavinto-tutkimuksen vastuututkijoista. Hänellä on kokemusta ravinnon ja terveyden välisten yhteyksien tutkimuksesta, muun muassa meneillään olevassa ”Palkokasveilla kohti kestävää ruokajärjestelmää ja terveyttä (Leg4Life)” -tutkimushankkeessa.

Ruokaturva – oikeudenmukaisuuden näkökulmia, tutkija, FT Teea Kortetmäki, Jyväskylän yliopisto

kuvaaja: Marko Mäkinen

FT Teea Kortetmäki on erikoistunut ruokajärjestelmän kestävyysmurrokseen ja oikeudenmukaisuuteen liittyviin kysymyksiin sekä ympäristöfilosofiaan. Hän toimii JUST-FOOD-tutkimushankkeen varajohtajana ja työskentelee tutkijatohtorina Jyväskylän yliopiston monitieteisessä JYU.Wisdom-tutkijayhteisössä. (Kortetmäen kuva, kuvaaja: Marko Mäkinen)

ILMOITTAUTUMINEN